НОВИНИ

Люис Хамилтън над всички в Белгия

Борил Гочев
от Борил Гочев
17:50, 30.08.2020
Чете се за: 03:01 мин.
Други спортове
люис хамилтън всички белгия

Британският пилот на Мерцедес записа четвъртия си успех на "Спа-Франкрошамп" като отново не остави съмнения в превъзходството си. Зад него отново финишираха обичайните заподозрени Валтери Ботас и Макс Верстапен.

За огромно разочарование на екипа на Макларън Карлос Сайнц въобще не успя да стартира, след като в инсталационната обиколка на испанеца бе открит технически проблем, който нямаше как да бъде отстранен на време.

Малко по-късно се разбра, че проблемът е бил свързан с изпускателната система в автомобила на бъдещия пилот на Ферари.

Това е втори пореден случай този сезон, в който даден състезател не може да стартира заради проблем. Подобна участ сполетя Нико Хюлкенберг в първата от двете надпревари на "Силвърстоун", в които той замести Серхио Перес.

На старта Хамилтън потегли безпроблемно, въпреки опита за натиск от страна на Валтери Ботас. Зад тях двамата болидите на Ред Бул и Рено пък водиха страхотна битка. В дъното на топ 10 пък Шарл Льоклер направи чудесен старт и от 13-ти излезе 9-ти.

Постепенно Люис започна да отваря разлика начело на колоната, докато Шарл започна да губи позиции, заради липсата на скорост в неговото Ферари на правите.

В 6-та обиколка станахме свидетели на интересна комуникация и между Валтери Ботас и бокса на "сребърните стрели". Финландецът попита дали може да притисне своя съотборник, на което получи отговор, че са се разбрали да няма борба между двете коли. Отговорът на Валтери пък бе, че няма спомен да е имало такава уговорка.

В обиколка номер 11 нямаше промени в класирането, когато в дъното на колоната Анотнио Джовинаци се удари в предпазната стена на завой номер 14. Големият губещ от този инцидент бе Джордж Ръсел, който нямаше как да избегне отломките и също се удари в мантинелите.

За щастие и двмата излязоха бързо от колите си, показвайки, че нямат видими наранявания, но тяхната катастрофа предизвика излизането на колата за сигурност.

Това доведе до масови спирания в бокса като отборите на Мерцедес и Рено дори осъществиха двойни стопове. За жалост на французите обаче, това им решение коства на Естебан Окон позиция спрямо пилота на Ред Бул, Алекс Албън.

В 14-та обиколка състезанието бе рестартирано като всички запазиха позициите си. Постепенно Серхио Перес, който се движеше 5-ти започна да губи позиции, заради решението си да не премине през бокса по време на колата за сигурност.

В дъното на колоната продължаваше кошмарния уикенд за Фереари. Кими Райконен, пилотиращ колата на клиентския отбор на "скудерията", Алфа Ромео, задмина без никакви затруднение четирикратния световен шамион Себастиан Фетел.

Десетина обиколки по-късно над пистата започнаха да се появяват тъмни облаци, а Ботас получи информация, че се очаква дъжд и, че обиколките би трябвало да стават все по-бавни.

Това като че ли не важеше за лидера Хамилтън, който продължаваше да записва най-бързи обиколки и да трупа аванс пред финладнския си съперник и съотборник.

В обиколка 27 най-накрая Пиер Гасли спря в бокса от 7-ма позиция и се завърна предпоследен 16-ти като единствен зад него бе Шарл Льоклер.

Обиколка по-късно Валтери Ботас получи разрешение да натисне в опит да настигне Хамилтън, но аванса на Люис към онзи момент беше 4.5 секунди.

Десет обиколки преди края на надпреварата Макс Верстапен се оплака от вибрации и помоли инженерите си да следят малко по-внимателно състоянието на неговите гуми.

Валтери Ботас пък се оплака от проблеми с чувствителността в левия си крак, с който контролира спирачките на неговия Мерцедес.

Междувременно Естебан Окон застигаше Алекс Албън в борбата за 5-та позиция, а в дъното на топ 10, спрелите по-късно Перес и Гасли продължаваха да си пробиват път към челото.

Четири обиколки преди края и Хамилтън се оплака от вибрации в предна дясна гума, след като малко по-рано я бе блокирал при едно късно спиране за последния шикан.

По назад се водеше интересна битка за 5-то място, в която бяха въвлечени Алекс Албън, Естебан Окон и Ландо Норис.

В край на сметка Окон изпревари Албън в последната обиколка, за да завърши 5-ти.

Далеч напред Люис Хамилтън пресече финала пръв за 89-ти път в своята кариера и още веднъж увеличи преднината си в генералното класиране, по пътя към седма световна титла.

Втори остана неговия съотборник Валтери Ботас, а последното място на подуима остана за Макс Верстапен.

Четвърти на финала бе Даниел Рикардо, който записа и най-бързия тур, в последната обиколка, а страхотният уикен за Рено бе подплатен от 5-та позиция за Естебан Окон.

В топ 10 финишираха още Алекс Албън, Ландо Норис, Пиер Гасли, който направи много силна надпревара, Ланс Строл и Серхио Перес.

За първи път през сезона нито един пилот на Ферари не стигна до зоната на точките, въпреки че и двете коли успяха да стигнат до финала. Предишният уикенд, в който "черните кончета" не записаха точки бе във второто състезание в Австрия, когато обаче двамата им пилоти се удариха още в откриващия тур.

С петата си победа от началото на сезона Хамилтън увеличи аванса си при пилотите на 47 точки пред Макс Верстапен. На три пункта зад нидерландеца пък е другият пилот на Мерцедес, Валтери Ботас.

При конструкторите Мерцедес продължават да водят убедително като техния аванс е вече 106 точки пред екипа на Ред Бул. По назад в класирането Рейсинг Пойнт запазват 3-та позиция пред отбора на Макларън.

Следващия кръг от календара е следващата седмица в Италия на друго легендарно трасе, Монца.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Красимир Вълчев: 82% от родителите искат децата да се върнат в клас
Красимир Вълчев: 82% от родителите искат децата да се върнат в клас
Украинка и турчин най-бързи в маратон Стара Загора
Украинка и турчин най-бързи в маратон Стара Загора