Ръководството на Милан заяви, че европейската Суперлига не попада в техните разговори след регистрирането на загуби в размер на 66 млн. евро за сезон 2021/22. Говорейки пред притежатели на акции след одобряването на отчетите за миналия сезон, изпълнителният директор на „росонерите“ Паоло Скарони сподели, че италианският шампион е „оставил Суперлигата настрани“.
Въпреки това, източник потвърди за АФП, че Скарони е добавил още, че европейският футбол има проблеми, които клубът се надява да бъдат разрешени, така че да не се появяват отново планове за подобна лига. Миналата седмица новият изпълнителен директор на компанията, промотираща Суперлигата – германският бизнесмен Бернд Райхарт, заяви, че европейският футбол трябва да проведе разговори за реформиране на бъдещето си и предупреди, че „се превръща в неустойчиво“ под текущата система. Някои от най-големите клубове в Европа преминават през тежки финансови проблеми заради пандемията от коронавирус, включително градския съперник на Милан в Серия А – Интер, и най-вече Ювентус, който наскоро обяви загуби от 254.3 млн. евро.
Припомняме, че Милан бе един от 12-те европейски клуба, които първоначално бяха въвлечени в проекта Суперлига, който бе обявен през април 2021 г., но бързо се провали след бурно негодувание от фенове, най-вече от привържениците на шестте английски тима в групата на основателите. Реал Мадрид, Барселона и Ювентус, продължават да искат Суперлигата да стане реалност. Спор относно злоупотреба с доминантна позиция на УЕФА по случая ще бъде разрешен в началото на следващата година от Съда на Европейския съюз.
В изявление, публикувано днес, Милан заяви, че е намалил загубите си с около една трета до 66.5 млн. евро, след като е повишил приходи с 14% до 297.7 млн. евро, като има 32.5 млн. евро повишение в печалбата в деня на мачовете и 17.6 млн. евро покачване от рекламни приходи.
Последвайте нашия канал "Спорт по БНТ" във Viber
Последвайте ни и във Фейсбук, за да сте винаги в час с последните спортни новини
Намерете БНТ в социалните мрежи: Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok