НОВИНИ

Може ли магистрала "Тракия" да бъде разширена заради натоварения трафик?

Виктор Борисов
от Виктор Борисов
18:55, 12.10.2024
Чете се за: 02:55 мин.
У нас
магистрала тракия разширена заради натоварения трафик
Снимка:
Слушай новината

Автомагистрала "Тракия" продължава да е най-натовареният междуградски път у нас. Заради задръстванията и честото блокиране на магистралата от катастрофи, превозвачи и шофьори настояват пътят да бъде разширен.

"Летният трафик, който е с гастербайтери от 1 юни до 1 септември, е кошмар, просто е кошмар".

Кошмарът за управителя на пловдивска фирма за международен транспорт Илия Костурски си има име - автомагистрала "Тракия".

"То е повече от предизвикателство, защото магистралата вече е изключително тясна. Има само две ленти за движение".

Идеята отсечката между София и Пловдив да стане от четирилентов път - шестлентов - не е нова.

"Никой да не си мисли, че магистрала "Тракия" цялата едновременно ще се направи на 6 ленти - не. Първо на колоните около тунел "Траянови врата" и определени участъци около големите градове, там, където има концентрация на трафик. Иска една реконструкция, защото за съжаление пак от икономии, аварийната лента не е изчислена за по-големи натоварвания. Тя трябва да се усили, трябва да се вземе част от зелената ивица и също да се направи с нормална конструкция. И мисля, че нещата могат много лесно да се реализират" обясни инж. Ясен Ишев, инженер по пътно строителство.

От Регионалното министерство ще поръчат анализ за необходимостта от разширяването на магистрала "Тракия" - но догодина.

"Възнамеряваме, ще го направим, транспортен анализ, който да докаже необходимостта - дали да преминем към изпълнение на трета лента или да помислим нещо по-дългосрочно като решение, а именно дублиращо трасе на АМ "Тракия", каза Виолета Коритарова, служебен министър на регионалното развитие.

"Проблемът с третата лента е много съоръжения, които са в тази част, която е от София докъм 70-ия километър. След като направим трета лента, няма да има аварийна лента по съоръженията и съответно в тунелите. А направата на нови съоръжения ще излезе много скъпо", коментира инж. Йордан Вълчев, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура".

Сега скъпо излиза само на шофьорите, които губят часове по задръстената магистрала.

"Нашите тол такси се изравниха почти с тол таксите в Европа, но инфраструктурата в сравнение с Европа е може би на 15%, останалите 85%, които трябва да се доизградят - ги няма вече 30 години", посочи Илия Костурски, управител на фирма за международен транспорт.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Очаквайте: Валентин Антов, Филип Виденов и Кубрат Пулев в "Арена спорт"
Очаквайте: Валентин Антов, Филип Виденов и Кубрат Пулев в "Арена спорт"
Петър Зехтински пред БНТ: Като в Пловдив друга публика няма
Петър Зехтински пред БНТ: Като в Пловдив друга публика няма