ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

На един коловоз: Два пътнически влака на косъм от челен сблъсък в Карлово

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 03:05 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Два пътнически влака се озоваха на един и същ коловоз един срещу друг и за малко избегнаха челен сблъсък. Това стана на гара Карлово. Дежурният ръководител движение е отговорен за инцидента. Той вече е отстранен, заявиха за БНТ от Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт. Благодарение на бързата реакция на машинистите е предотвратена влакова катастрофа.

      Снощи в 18:40 ч бързият влак София-Бургас и композицията в обратна посока се оказват разпределени на един и същи коловоз на гарата в Карлово.

      Сблъсъкът е избегнат заради адекватна реакция на машинистите, които са реагирали веднага и влаковете са спрели на растояние повече от 600 метра.

      От Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт заявиха за БНТ, че става дума за грешка на дежурният ръководител движение. Това се е случило в края на 12-часовото му дежурство.

      От борда проверяват и още един подобен случай на същата гара от 24 юни, когато на работа е бил същият служител, но тогава грешката отново два влака да са един срещу друг е била техническа. Ръководителят движение е отстранен до изясняване на подробностите.

      На гара Карлово и в момента тече планов ремонт. Подменят се стрелките и сигнализацията не работи в пълен обем. По тази причина скоростта на всички влакове е ограничена до 25 км в час. Най-вероятно причина за инцидента е грешка на дежурния ръководител движение.

      Опитен служител с около 40 години трудов стаж. Не са работили всички системи за сигурност и се е заблудил и е допуснал тази грешка, каза Георги Вардев от НКЖИ.

      До този момент служителят не е имал нарушения. Защо се е стигнало до инцидента ще установи започналото разследване.

      Просто се е получило такова неправилно манипулиране с пулта на управление, от където се управлява влаковото движение, т.е. последвало е неправилно обръщане на жп. стрелка, каза д-р инж. Бойчо Скробански от Национален борд за разследване на произшествия в железопътния транспорт.

      Преди по-малко от седмица на същата гара и в дежурството на същия служител е имало сходен инцидент. Тогава обаче грешката се оказала техническа.

      При поредица от няколко такива случая, съответно ние трябва да се намесим и да предприемем някакви действия и решения с превантивен характер, за да не се стига до следващо, допълни Скробански.

      Резултатите от вътрешната проверка ще станат ясни до седмица.

      Репортер: Нели Ангелова

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?