ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Нова пробойна в корпуса на кораба "Вера Су" затруднява разтоварването му

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 03:07 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Нова пробойна в корпуса на кораба "Вера Су" затруднява разтоварването му. Тя е открита тази сутрин, след като олекотяването на кораба дава възможност за нов водолазен оглед. Авариен екип е влязъл да установи в кои помещения откъм кърмата водата навлиза най-много.

      Вижте и още във включването на Нивелина Няголова.

      При спокойно море рано тази сутрин продължи разтоварването на азотния тор. Всяка от трите баржи заставаше до десния борд на кораба и при спазване на всички мерки за безопасност, прехвърлянето на товара ставаше за около 40 минути. Натоварената с емулсия баржа се изтегляше на буксир с влекач на 700 метра навътре в морето, където се претоварваше на ферибота “Варна”. Така днес бяха прехвърлена около 1000-1200 кубически метра от хамбара на "Вера Су". Само половината обаче е реален товар. Останалото е вода. Екипите обаче ще продъжат да работят на три смени, без прекъсване.

      "Играем баржа за баржа, напасваме системата, всеки казва какво е забеляза по време на негоите задължения, трудно е, но ще работим докато се развали времето”, заяви кап. Венцислав Иванов - директор на "Морска администрация".

      След олекотяването на кораба обаче днес беше открита нова дупка в корпуса на "Вера Су". През нея водата нахлува най-силно към кърмата и румпелното отделение.

      "Трудността, която изпитваме и изненадата е, че много трудно се стига до тези две помещения. Оказа се, че конструкцията на кораба е направена така, че има само един вход към машинно отделение, което в момента не се залива и само оттам може да се влезе. И правим максималното да изпомпим вода от тези помещения”.

      Когато се отстрани пробойната ще бъде отворена задната част на хамбара, където се очаква да има сух товар. И тук ще се включи баржата с вместимост от 700 тона, която е и по-голяма, по-устойчива на вълнение и ще забърза операцията.

      "Програма минимум - разтоварване на товара, за да избегнем екокатастрофа. План максимум - да преместим кораба от мястото, където се намира в момента”.

      А последните проби взети от водата покрай "Вера Су" показва почти двойно понижение на стойностите на наблюдаваните показатели. Измерените концентрации обаче на азот амониев, азот нитратен и азот нитритен са три пъти над тренда, наблюдаван в района преди седмица.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?