От утре, 16 юли, се отваря за движение ул. "Опълченска" в участъка между булевардите "Тодор Александров" и "Сливница". Възстановяват се маршрутите на градския транспорт: три тролейбусни линии 1, 5, 7, 11 и две автобусни 60 и 74, съобщиха от пресцентъра на Столичната община.
Ул. "Опълченска" в участъка от бул. "Сливница" до бул. "Тодор Александров" е цялостно реконструирана. Изградени са две пътни платна с по две ленти в посока, бус ленти, нови тротоари. Монтирано е енергоспестяващо улично осветление.
"Изпълнихме проекта за реконструкция на ул. "Опълченска", като надградихме и подобрихме различните му части с цел осигуряване на важно за София трасе от първия градски ринг, връзка на западните и северни квартали с центъра на столицата. Наред с новите платна, бус ленти, осветление, озеленяване и мерки за пътна безопасност, обновихме близо 100-годишна инженерна инфраструктура, нужна за целия район", каза зам.-кметът по строителство Никола Лютов.
Извършена е реконструкция на трамвайния релсов път при кръстовището с ул. "Пиротска", както и на тролейбусната контактно-кабелна мрежа по цялото протежение на участъка. Изграден е стратегически важен канализационен колектор с голям капацитет, необходим за целия район. Изпълнени са нов отливен канал с дължина 363 м и канализация с дължина 588 м, които осигуряват битовата и дъждовната канализация. Извършена е реконструкция на водопровод. Мостовото съоръжение над река Владайска също е ремонтирано.
Чрез улицата се облекчава транспортното обслужване на редица обществени и жилищни зони в район "Възраждане", както и четири училища 134-то СУ "Димчо Дебелянов", 18-о СУ "Уилям Гладстон", Национална гимназия за приложни изкуства "Свети Лука", НПГПТО "М. В. Ломоносов". Улицата осъществява връзка с градския транспорт, включително и със станции на столичното метро.

Мерки за пътна безопасност:
Постоянната организация на движение на ул. "Опълченска" в участъка от бул. "Тодор Александров" до бул. "Сливница", въведена след реконструкцията, е съгласувана от "Пътна полиция" при СДВР. Тя е въведена след актуализирана проектна документация, която е съгласувана с всички необходими институции и е съобразена с препоръките, дадени за подобряване на пътната безопасност от Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата".
Регламентирани са две бус ленти в посока за масовия градски транспорт. Новите бус ленти ще ускорят и облекчат градския транспорт, а движението на автомобили ще бъде в две ленти във всяка посока. Именно такъв е профилът на всички булеварди от Първия градски ринг, включително и на самата "Опълченска" в участъка от пл. "Руски паметник" до бул. "Княгиня Мария Луиза".
Съгласно препоръките на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" в зоните за престояване и изчакване преди кръстовищата маркировката е изпълнена с бял цвят. Според разпоредбите на Наредба 2 пътната лента е за движение надясно и направо и в зоната за престояване е отделена с маркировка - предупредителна линия с бял цвят.
На кръстовището на ул. "Опълченска" и ул. "Св. св. Кирил и Методий", където е предвидено пешеходно пресичане, с цел повишаване на безопасността на движението е изпълнено противоплъзгащо покритие (със сигнален червен цвят). Чрез него се повишава сцеплението на пътя и се намалява спирачния път на автомобилите преди стоп лентата на кръстовището. Тази мярка е изпълнена съгласно препоръки на "Пътна полиция" при СДВР.

Изградена е достъпна среда:
В зоните на спирките на масовия градски транспорт на тротоарите са изпълнени тактилни ивици в режим "стоп линии" за незрящи лица, указващи повишаване на вниманието. Тези елементи в настилката на тротоара се отличават съществено от тактилната ивица за движение в посока. Водещата ивица в определено направление е с успоредни елементи, а не със "стоп бутони". Маркираната ивица със „стоп бутон“ означава, че предстои необходимост от качване на превозно средство на градския транспорт или пресичане на кръстовище. Осигурена е и звукова сигнализация на светофарните уредби за подпомагане на хора с намалено зрение.
Изпълнен е проект по паркоустройство, като са засадени 52 дървета от вида явор с обиколка на ствола 16 - 18 см. На всяко дърво е монтирана поливна торба и влагозадържаща мрежа. С цел осигуряване на зелена бариера между пешеходните зони и пътното движение, в участъците на посадните карета и обособени зони за залесяване е засадена храстова растителност.
Над 700 екипа на "Пътна полиция" следят за безопасността по пътищата в страната
Започва делото за пожара в психиатричната болница в Ловеч, където загина млад мъж
Българските власти анализират ефекта от санкциите срещу руските петролни компании
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС, реши парламентът