ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

 

Първите четирима български пилоти заминават за обучение за F-16 в САЩ

9404
Чете се за: 01:34 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Първите четирима български пилоти, които ще летят на новите изтребители F-16, заминават за обучение в Съединените щати. България вече мисли за покупката на още 8 изтребителя, съобщи министърът на отбраната Красимир Каракачанов.

      "Великолепната четворка" пилоти от авиобаза "Граф Игнатиево" ще започнат обучението си в авиобаза "Лекланд" в Сан Антонио, Тексас.


      капитан Тодор Тодоров, военен пилот 2-ри клас - По-младите от нас ще летят първо на Т-6, който е учебно-тренировъчен самолет, след това започваме на Т-38, който е реактивен отново учебен самолет. След това всички заедно започваме в курса на Ф-16.

      Преди да се качат на Ф-16, пилотите ще преминат обучение в т.н. "центрофуга" при натоварване няколко G, и в хипербарна камера с атмосферно налягане в пъти по-високо от нормалното.


      ст. лейтенант Симеон Георгиев, военен пилот 2-ри клас - Очаквам най-вече адаптацията към новия самолет да бъде доста трудна част от нашето обучение и справянето не само с летене, а и справянето с огромния информационен поток, който предоставя F-16.

      Именно новите радари пето поколение AESA и системата за информационна картина на бойното поле в шлемовете прави съвременната война "електронна". Освен да е въздушен ас, пилотът обработва и огромен поток информация за секунди.


      майор Стоян Петков, нач. на щаба на изтребителна авиационна ескадрила в авиобаза "Граф Игнатиево" - Огромно количество информация ще тече към борда на Ф-16 и от него. Информация, която да я имаш, е едно, а съвсем друго е да я използваш правилно.

      Ф-16 разполага освен с пето поколение радар, но и ракети въздух-въздух Амраам и Сайндуиндър.


      капитан Александър Велинов, военен пилот 3-ти клас. Раздялата с МиГ-29 ще е основно емоционална, понеже този самолет има основно сантиментална стойност. Разликата в платформите при всички положения ще е съществена.

      Българските самолети Ф-16, които се строят в Грийнвил, Северна Каролина, ще бъдат като един: всеки пилот ще вижда това, което вижда всеки един от останалите.

      майор Стоян Петков, нач. на щаба на изтребителна авиационна ескадрила в авиобаза "Граф Игнатиево" - Пилотирането на самолета няма да бъде основната мисия на всеки един от нас. Обработката на тази информация. Възможността тя да се използва по най-адекватния начин за най-кратко време и съответно боят да бъде ефективен, за да можем да служим на България и да пазим достойно и качествено родното небе с нов тип авиационна техника.

      А военният министър вече заговори за продажба на МиГ-29 и покупка на нови 8 F-16.


      Красимир Каракачанов, вицепремиер и министър на отбраната - Все пак това е техника на 30 години. Много ясно е, че тук проблемите с ремонта ще бъдат повече, отколкото при един нов самолет.


      Със знаме и икони на покровителя на армията "Св. Георги" пилотите ни бяха изпратени от президента Румен Радев, министъра на отбраната Красимир Каракачанов, началника на отбраната адмирал Емил Ефтимов. И, разбира се, авиаторите от "Граф Игнатиево", чийто девиз е "Няма измъкване".

      Свързани статии:

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?