Националното външно оценяване за учениците от четвърти клас обхваща най-голям брой деца - над 53 000 бяха на двата изпита. Изпитите преминаха успешно. Съставителите на задачите ги ориентират към житейската практика, което е и един от смислите на евентуалната промяна в нашата образователна система - тя да бъде насочена към формиране на умения за живота, за връзка с живота, а не само за даване на теоретични знания. Националното външно оценяване след четвърти клас е оценка за работата на учителите и за напредъка на съответното училище във всяка следваща година. Това каза в "Денят започва с Георги Любенов" служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков.
Той обясни, че започва разговор за това матурите да станат изцяло електронни.
"Търсим възможности. Можем да обобщим натрупания опит в други образователни системи, както и този в нашата образователна система, защото в последните две години матурите по информационни технологии и информатика се провеждат на компютри и това е един опит, който може да се развие. Всички международни проучвания като PISA се провеждат на компютри. От следващата година на компютри ще бъдат международните проучвания за децата от 4-ти клас, така че нашите ученици трябва да свикнат да решават тестови задачи на електронни устройства, за да могат да бъдат и по-успешни", допълни Цоков.
По думите на министъра на образованието един от основните проблеми е голямата пренатовареност в учебното съдържание, в учебните програми, особено в прогимназиалните етапи. Другият проблем е свързан с различните методи и форми на работа в училище. Положителното е, че след 2016 г. се разви програмата за иновативни училища, които въвеждат най-съвременните форми на работа.
Вижте повече във видеото