ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Ще получат ли обезщетение българите, които бяха блокирани на летище Франкфурт-Хан?

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:12 мин.
У нас
Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Слушай новината

Няма значение дали компанията е нискотарифна, условието е превозвачът да е европейски, няма значение каква е причината за отмяната на полета, компенсацията им се дължи. Пътниците е важно да пазят всички документи - бордни карти, разходи, които са направени, повторни PCR тестове, хотел, такси, телефонни разговори, всичко с касови бележки. Това заяви в "Денят започва" Игнат Арсенов, директор на Дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите.

По думите му всеки пътник трябва да предявява претенции индивидуално и няма пречка за въвеждане на съдебен иск към съда.

Блокираните българи на летище Франкфурт-Хан вече са у дома

"Метеорологичните явления са честа причина за подобни случаи. Няма такова нещо да губиш всякакви права, ако слезеш от борда на самолета. Компанията е длъжна да осигури достатъчно напитки и храна за всички пътници за целия престой. При повече от 5 часа закъснение, пътникът има право да се откаже да пътува. Отговорността не е на летището, а на авиокомпанията", допълни Игнат Арсенов.

Росен Стойнов, който е потърпевш, разказа, че нищо не е предвещавало това, което ги е очаквало, валяло е само дъжд.

"Имаше жена, която изпита панически страх. Казаха ѝ, че може да слезе от самолета, но ѝ казаха, че ще загуби всички права. Компанията предлага на всеки от нас да ни дадат 50 евро под формата на ваучер, ако в бъдеще искаме да летим, да го използваме, надявам се никой да не се е съгласил на това предложение, ние за 50 евро няма как да си заплатим отиване и връщане", каза още Росен Стойнов.

Вижте целия разговор във видеото.

Гледайте повече теми от "Денят започва"

Свързани статии:

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?