This is a modal window.
Няма значение дали компанията е нискотарифна, условието е превозвачът да е европейски, няма значение каква е причината за отмяната на полета, компенсацията им се дължи. Пътниците е важно да пазят всички документи - бордни карти, разходи, които са направени, повторни PCR тестове, хотел, такси, телефонни разговори, всичко с касови бележки. Това заяви в "Денят започва" Игнат Арсенов, директор на Дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите.
По думите му всеки пътник трябва да предявява претенции индивидуално и няма пречка за въвеждане на съдебен иск към съда.
Блокираните българи на летище Франкфурт-Хан вече са у дома
"Метеорологичните явления са честа причина за подобни случаи. Няма такова нещо да губиш всякакви права, ако слезеш от борда на самолета. Компанията е длъжна да осигури достатъчно напитки и храна за всички пътници за целия престой. При повече от 5 часа закъснение, пътникът има право да се откаже да пътува. Отговорността не е на летището, а на авиокомпанията", допълни Игнат Арсенов.
Росен Стойнов, който е потърпевш, разказа, че нищо не е предвещавало това, което ги е очаквало, валяло е само дъжд.
"Имаше жена, която изпита панически страх. Казаха ѝ, че може да слезе от самолета, но ѝ казаха, че ще загуби всички права. Компанията предлага на всеки от нас да ни дадат 50 евро под формата на ваучер, ако в бъдеще искаме да летим, да го използваме, надявам се никой да не се е съгласил на това предложение, ние за 50 евро няма как да си заплатим отиване и връщане", каза още Росен Стойнов.
Вижте целия разговор във видеото.
Гледайте повече теми от "Денят започва"