Националният превозвач отказал да качи на полет жена с 91% инвалидност
От Комисията за защита на потребителите изпратиха към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" сигнал, че Националният превозвач е отказал да качи на полет жена с 91% инвалидност.
За случая БНТ разказа в свой репортаж - пътникът трябвало да пътува от София за Милано.
Пътникът е трябвало да лети за Милано, а след това до Тенерифе в Испания, но не е допуснат до борда. Причината е, че самолетът е бил препълнен.
"В случая не се касае за извършено административно нарушение по някой от нормативните актове, попадащи в обхвата на правомощията на КЗП", отбелязват от Комисията.
От националният превозвач „България Еър“ отбелязаха, че има стриктни процедури и правила за достъп до борда на хора в неравностойно положение или такива с намалена подвижност.
"Притеснени сме от твърденията на пътника, че не е получила необходимото съдействие на място на
летището и провеждаме проверка на случая, като сме изискали писмени обяснения от агента наземен оператор, с който авиокомпанията работи за обслужване на пътници на летище София.
Важно е да уточним, че служителите, с които пътникът е разговарялане са част от „България Еър“. Нашата авиокомпания, както и много други авиопревозвачи, използваме услугите на външна фирма наземен оператор, която работи с клиентите на място на летищата." становище на „България Еър“„България Еър“ се дистанцира от всякакви прояви на грубост и непрофесионално отношение към пасажерите, твърдят още от компанията.
"Част от корпоративно-социалната отговорност на авиокомпанията като национален превозвач е да предлага помощ именно на хора в неравностойно положение.Неведнъж сме предоставяли безплатен превоз на пътници със здравословни проблеми, на които предстоят медицински процедури в чужбина и в този смисъл приемаме сериозно тази наша мисия и ще го правим и занапред!" становище на „България Еър“