ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Националният превозвач отказа да качи на полет жена с 91% инвалидност

7944
Чете се за: 03:42 мин.
У нас

Обяснението - самолетът бил препълнен

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Националният превозвач "България Еър" отказа да качи на борда си пътничка с 91% инвалидност. Жената е трябвало да лети за Милано и оттам с прекачване до испанския остров Тенерифе, където имала уговровена среща за важни документи. При качването на борда обаче билетът на жената, която се придвижва с бастун, светнал в червено и тя не е допусната. Предложили ѝ обещетение равно на цената на билета или полет на другия ден.

      Катя Ташева уговаряла срещата си в Тенерифе от 1 година. Била изключително важна за нея, искала да смени испанското си гражданство с българско. Взела два полета, защото до там няма директен. Първият от София до Милано, Малпенса.

      "Минах нормално през митническия контрол и когато дойде време за качване в самолета, за бординга, баркодът ми светна в червено и ме отстраниха, и ми казаха да отида на информация, и да ми обяснят защо", разказа Катя Ташева.

      Г-жа Ташева обаче настоява да ѝ се обясни защо не може да се качи на борда при положение, че има закупен билет с място още от преди месец и половина. Тя е обяснила, че се придвижва трудно, тъй като е с 91% ивалидност и гони прекачаване.

      "Казаха ми - о, вие, госпожо, така или иначе няма да летите с този полет. Беше невероятен шок за мен", разказва още жената.

      Така пътничката остава извън борда на полет FB455 за Милано и е принудена да се върне до информация. Оказва се, че полетът е препълнен, а с приоритет са децата. Предлгат ѝ парично обезщетение или друг полет до Милано.

      "Казаха ми, че днес не биха могли да ми осигурят нищо, едва утре, но аз вече пропускам връзката", допълва Катя Ташева.

      С помощта на пътен агент г-жа Ташева проверява дали има подходящи полети и на други компании, с които може да успее за срещата си в Тенерифе, но не открива такива и решава да отмени ангажимента си и с автобус се прибира до Ракитово, където живее. Решила е да съди компанията.

      От националния превозвач отговориха, че дублирането на билети за полет в авиацията се случва всеки ден и в цял свят. За щастие това са много редки изключения при изпълнението на редовните полети на "България Еър", като в тези ситуации авиокомпанията спазва стриктно Регламента на Европейския парламент и на Съвета на Европейския съюз, заявяват от "България Еър".

      Според вътрешните правила на авиокомпанията с предимство на борда в такива случаи се ползват непридружени деца и хора с намалена подвижност.

      В случая обаче никъде в резервацията на билета на пътника не е заявена асистенция за пътници с ограничена или намалена мобилност, както и липсва коментар, че пътничката е с ТЕЛК.

      По този начин тя не е пожелала да се възползва от стандартната безплатна услуга, която националният превозвач предлага за пътници с ограничена или намалена мобилност, отбелязват от "България Еър".

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?