ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Купуваме 20 нови влака, идват до две години, обеща правителството

Чете се за: 03:37 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Комфортно, бързо и безпроблемно пътуване с БДЖ - това е обещание от държавата. То би трябвало да се реализира след две години, когато по основните трасета ще се движат 20 нови електрически мотриси. Днес държавата подписа договор с "Шкода" за закупуването им. Те ще струват над половин милиард лева и финансирането е по Плана за възстановяване и развитие.

      Държавата поръча нови 20 мотриси, които ще осигуряват комфортно пътуване със скорост до 160 км/ч.

      "20 години не сме купували нови влакове. Съвпадение на числата - 20 години и 20 влака. Дано следващите не са след 100 години, за да са 100", коментира служебният министър-председател Димитър Главчев.

      "Мотрисите ще обслужват пътниците по най-дългите направления: София-Русе, София - Варна и София - Бургас", добави служебният министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова.

      От БДЖ обясниха, че новите мотриси ще се движат по най-натоварените направления. Поетапно ще се подновят влаковете по кратките направления. От държавната железница посочват още, че най-големи проблеми с обслужването на пътниците има в София и Пловдив заради мащабни ремонти.

      В Пловдив се наложи подновяване и на железопътната инфраструктура. Част от влаковете тръгват вече не от Централната гара, а от импровизирана временна спирка в района на Сточна гара. Пътниците чакат влаковете под открито небе на няколко пейки.

      "Много пъти пътувам и до София с влака, който е в 3 часа през нощта, много често отивам на гарата и се оказва, че влакът е бил в 1 часа, защото минава през Карлово. С тези ремонти разбирам, че ще стане по-добре някога, но сега е невероятно", разказва Георги Рангелов.

      Видин е крайна гара, а композициите по направлението от София са общо пет. Пътуват предимно пенсионери и студенти, тъй като ползват намаление, както и хората от населените места, до които няма друг обществен транспорт.

      "Не са достатъчни влаковете според мене и не са в подходящ вид. Например - има влак за София в 5 часа сутринта, а следващият е чак в 12:20 часа. Той се ползва повече, защото такива като нас пътуват повече с влакове. Нашите мотриси тук и вагоните са за посмешище. Не ми се е случвало да пътувам нормално. Един път валеше, беше язовир вътре... а и много закъсняват влаковете, с по два, три часа", разказва пътникът Божана Младенова.

      "Достатъчно са композициите по направлението Видин-София , защото няма толкова пътници.Проблемът е, че закъсняват...Условията са малко неприятни, щото вагоните са стари. Трудно се отварят и прозорците", споделя Иван Маринов.

      От БДЖ обясниха още, че влаковете отговарят на стандратите за негоримост.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?