НОВИНИ

Телеком спря услуга на фирма заради друг неизпълнен договор

Светозар Костадинов
от Светозар Костадинов
20:32, 24.09.2023
Чете се за: 03:27 мин.
Общество
Снимка: pixabay.com
Слушай новината

Строителна компания се оплаква, че са ѝ спрели мобилните услуги. До там се стигнало заради неплатени услуги, но по друг договор за различен вид услуга с телекома.

Бизнес клиенти на мобилен оператор се оплакват от предсрочно спиране на мобилните услуги

Строителна компания поръчва на мобилен оператор изграждането на система за управление на фирмените процеси, но проекта се забавя и в крайна сметка не бива завършен.

"След като мина повече от една година аз звъннах в мобилния оператор и се разбрахме повече да не заплащам вноски по договора, тъй като насреща няма нищо, а времето минава. Помолиха последните две фактури да ги заплатя - аз ги заплатих. Миналата година юни, юли ми сервираха, че е станала някаква грешка в тяхното счетоводство имали 4 фактури, които на нас не са ни ги изпратили, но при тях висели и трябвало да се платят", обясни Жоро Катрафилов, собственик на строителна фирма.

От фирмата заявили готовност да покрият задълженията.

"Получих СМС, че поради неплатени фактури ще ми бъдат спрени телефоните и след 15 минути телефоните бяха блокирани. Нито входящи, нито изходящи", каза Катрафилов.

Въпреки че по договора за мобилните услуги няма задължения, с имейл от мобилния оператор заявили готовност да възстановят мобилните услуги, но под условие.

"Следобед получавам имейл от мобилния оператор с писмо, че те са в готовност да ми пуснат мобилните телефони, но условието е аз да подпиша протокол, че приемам работата им по САП системата за свършена. Аз им отговорих, че просто няма да им позволя да ме шантажират. Те са два различни договора касаещи съвсем различни услуги и материя", каза още собственикът на строителна фирма.

От фирмата вече са завели дело срещу мобилния оператор. От телекома отказаха коментар заради неприключилия съдебен процес. Макар да нямат правомощия по конкретните казуси от Комисията за защита на потребителите, които са проучвали Общите условия на мобилните оператори коментираха как са защитени клиентите като физически лица.

"Неплащането на една услуга не би трябвало да води до спирането на друга, по която клиента е изправен платец и всъщност той също не забавя своето плащане. Сроковете още от римско право обичайно е прието минимум 1 седмица, вече за потребители може един месец.", каза Игнат Арсенов, главен директор в Комисията за защита на потребителите.

При нарушение на потребителските права финансовата санкция би била в размер до 70 хиляди лева. Но когато става дума за фирми, няма институция, освен съда, която да вземе отношение по казуса.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Все повече котки по столичните улици, търси се финансиране за кастрация
Все повече котки по столичните улици, търси се финансиране за кастрация
Разкриха схеми за теглене на кредити с чужда самоличност
Разкриха схеми за теглене на кредити с чужда самоличност