"Бензиновите автомобили са по-уязвими при преминаването на годишен технически преглед и с дигитализацията повече не са възможни технически грешки или манипулации на данните", обясни в "Денят започва" Румен Дунев - автомобилен експерт и собственик на пункт за ГТП.

Една част от автомобилите наистина имат проблеми, заради които не могат да преминат през прегледа, допълни той. Той раздели "проблемните" коли на три групи.


Румен Дунев подчерта, че това, че един автомобил не може да мине ГТП не е "някаква страшна драма", тъй като той може да отстрани неизправностите и държавата, допълни той, трябва да даде време на шофьорите да въведат в изправност своите автомобили.
"В дългосрочен период затягането на мярката по дигитализацията на ГТП, ще се отрази в пътната безопасност", уточни Дунев.
Критериите, по които се изготвя ГТП, са едни и същи, и са синхронизирани с Европа. Според него въпреки че автомобилният парк на България е доста застаряващ, все пак се поддържа по някакъв начин и не е в окаяно състояние.
Вижте повече в прякото включване на Борислава Алексова
С ден по-рано от планираното: Възстановяват движението по "Дунав мост" при Русе
На студено и без дърва - как в Русенски села платиха, но не получиха дърва за огрев?
Цените на борсата преди празниците - има ли поскъпване на сезонните плодове и зеленчуци?
БСП: Няма как този парламент да формира какъвто и да е тип правителство - ние не бихме участвали в никакви разговори
Парламентът се отказа да обсъди проектобюджетите на НЗОК и на държавата за 2026 г.
Общо 350 000 лева парична гаранция за свободата на Йордан Кателиев и Николай Стефанов определи съдът