Столичната община вече подготвя спирането от движение на старите "Икаруси". Някои от тях се пенсионират на достолепните 25 години. На мястото на старите автобуси общината пуска в движение 66 чисто нови газови, до май се очакват още 60.
Въпреки обновеният автопарк, по улиците на София остават в движение и по-стари автобуси. За черните облаци дим, които оставя след себе си един от тях, получихме видео от наша зрителка.
Човек да не си отвори прозореца, да се порадва на пролетния вятър - пише нашата зрителка. Все ще се намери кой да форсира черен отровен облак в дробовете му. И така всеки път, като потегля. А по канала на Перловската река има достатъчно много задръстване и светофари, синхронизирани в червена вълна, за да отрови въздуха на половин град.
Николай Делчев, зам.-директор на поделение "Дружба": Значи автобусът, който бълва, както вие го наричате, автобус марка ВМS 2005 година, е производството. С двигател Евро 3 на този модел, не се наблюдава димност. Т.е. димността е нула, с други думи конструктора на двигателя получавайки сертификата Евро 3 гарантира, че димността е нула.
Мария Чернева: Да, но той дими на какво се дължи това.
Николай Делчев, зам.-директор на поделение "Дружба": При всички случаи част от процеса на работа дизеловия двигател е свързан с отделяне на изгорели газове. Нямат норма да пушат, но там димност, пак казвам димност не се следи. Как да ви кажа - норми има за отделяне на вредните газове, тези норми можете да ги проверите.
Мария Чернева: И мислите, че този автобус е в норма?
Николай Делчев, зам.-директор на поделение "Дружба": Аз не мога да кажа, че той е в норма или не, но двигателят го гарантира.
Щом като двигателят е проектиран да не дими, значи нещо с него не е в ред. Все пак дими. И нещата вероятно могат да се решат в автосервиза. Сега се подменят с нови, 25-годишните автобуси. В сравнение със старите "Икаруси" - тези са в младежка възраст. Или им остават още доста километри, преди да ги сменят.