Лекотоварните търговски автомобили с дизелов двигател на Фолксваген вероятно също са с манипулирани данни за вредните емисии. Това обяви германският министър на транспорта. Няколко държави предприемат собствени разследвания на внесените дизелови автомобили от германския производител. Скандалът и оставката на шефа на Фолксваген доведе до разместване в ръководните постове на компанията и много опасения сред служителите й.
Щатът Калифорния обмисля размера на глобата, която да наложи на Фолксваген. Скандалът с манипулираното отчитане на вредни емисии на дизеловите автомобили напусна границите на Съединените щати и се вихри в Азия и в Европа. Япония и Индия започват проверки на дизеловите коли на германския концерн.
Франция отиде по-далеч. От следващата седмица там започват проверки на случаен принцип на всички марки автомобили, продавани в страната. Целта е да се установи дали те отговарят на екологичните норми.
"Стига лъжи" беше мотото на протеста, организиран от Гринпийс пред централата на Фолксваген във Волфсбург. Природозащитниците поискаха компанията да изнесе всички данни за използваните от нея вредни субстанции. И не само от нея.
Еберхард Улман, бивш служител на VW: "Всички го правят - и БМВ, и Мерцедес, и Опел, и Форд - всички".
Дизеловият скандал вече е сравняван като по-голяма заплаха от гръцката криза за германската икономика. Работници и служители на Фолксваген не крият опасенията си.
Мартин Камер: Работя тук от 30 години. Никога не съм преживявал нещо толкова лошо. Остават ми още няколко месеца, но кой знае какво може да се случи с другите работници.
Засега вниманието е насочено повече към ръководството на Фолксваген. Очаква се то да бъде поето от Матиас Мюлер, досегашния директор на Порше. Подалият оставка след скандала Мартин Винтеркорн отчете сериозни резултати. Той е удвоил продажбите през осемте години начело на компанията. На път е бил да ги утрои.