ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Евакуираните от Израел българи кацнаха в София (СНИМКИ)
Чете се за: 03:15 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Проверка на градските автобуси

bnt avatar logo от Валентина Крушкина
A+ A-
Чете се за: 00:58 мин.
Икономика

Трагедията край Ямбол подсети софиянци, че и те не пътуват безопасно, особено със старите автобуси, които обслужват предимно близките села. Наш екип се качи в 30-годишен „Икарус" и пропътува 19 километра за 50 минути - толкова бяха нужни на шофьора на автобуса, за да слезе от високопланинското село Железница до града, без да рискува живота на пътниците си.

проверка градските автобуси
Трагедията край Ямбол подсети софиянци, че и те не пътуват безопасно, особено със старите автобуси, които обслужват предимно близките села. Наш екип се качи в 30-годишен "Икарус" и пропътува 19 километра за 50 минути - толкова бяха нужни на шофьора на автобуса, за да слезе от високопланинското село Железница до града, без да рискува живота на пътниците си.

Анкета:
- Шофьорите са добри, внимателни са, но пътят е лош и автобусите са лоши.
- Вие спокойна ли се качвате в този автобус?
- Нямам избор, качвам се. Надявам се на доброто.
- Спокойно, ама много се чупят тия и както виждате е страшна мърсотия.
- А на колко години, според вас, е този автобус?
- Па, де да знам. Мое да е по-стар от мене /смее се/. Стари, скапани и всеки ден ги сменяват - ту тоя, ту друг.
Момче: Тези автобуси и разписанието им и всичко е трагично и на доизживяване.
Имате ли му вяра по тия пътища?
Шофьорът: То на техниката никога не мое да имаш вяра, не знам кога ше... Иначе са добре автобусите.
- На колко години е тоя?
- Па 20-30.

Средната възраст на автобусите, които се движат в София е 13 години и осем месеца. Това е само една от причините, които карат шефа на Столичния автотранспорт, да не изключва повторение на трагедията край Ямбол.
Асен Добранов - директор на Столичния автотранспорт:
"Гаранция никаква няма, той и чисто нов автобус да бъде това е техника, той се чупи. Второ - не забравяйте, че има и чисто човешка грешка. Трето - състоянието на пътищата. Всичко това влияе на безопасността на движение в края на краищата.

Ако има нещо сигурно то е, че всяка сутрин спирачките на автобусите от Столичния автотранспорт задължително се тестват, а шофьорите им минават през проверка за алкохол.
Срещу 300 милиона лева за пет години София може да заприлича на европейска столица поне по градския си транспорт.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?