Трагедията край Ямбол подсети софиянци, че и те не пътуват безопасно, особено със старите автобуси, които обслужват предимно близките села. Наш екип се качи в 30-годишен „Икарус" и пропътува 19 километра за 50 минути - толкова бяха нужни на шофьора на автобуса, за да слезе от високопланинското село Железница до града, без да рискува живота на пътниците си.
Анкета:
- Шофьорите са добри, внимателни са, но пътят е лош и автобусите са лоши.
- Вие спокойна ли се качвате в този автобус?
- Нямам избор, качвам се. Надявам се на доброто.
- Спокойно, ама много се чупят тия и както виждате е страшна мърсотия.
- А на колко години, според вас, е този автобус?
- Па, де да знам. Мое да е по-стар от мене /смее се/. Стари, скапани и всеки ден ги сменяват - ту тоя, ту друг.
Момче: Тези автобуси и разписанието им и всичко е трагично и на доизживяване.
Имате ли му вяра по тия пътища?
Шофьорът: То на техниката никога не мое да имаш вяра, не знам кога ше... Иначе са добре автобусите.
- На колко години е тоя?
- Па 20-30.
Средната възраст на автобусите, които се движат в София е 13 години и осем месеца. Това е само една от причините, които карат шефа на Столичния автотранспорт, да не изключва повторение на трагедията край Ямбол.
Асен Добранов - директор на Столичния автотранспорт:
"Гаранция никаква няма, той и чисто нов автобус да бъде това е техника, той се чупи. Второ - не забравяйте, че има и чисто човешка грешка. Трето - състоянието на пътищата. Всичко това влияе на безопасността на движение в края на краищата.
Ако има нещо сигурно то е, че всяка сутрин спирачките на автобусите от Столичния автотранспорт задължително се тестват, а шофьорите им минават през проверка за алкохол.
Срещу 300 милиона лева за пет години София може да заприлича на европейска столица поне по градския си транспорт.