Поредица нарушения на собственика на автобуса-убиец е установила проверката на Автомобилната администрация. Това съобщи в парламента вътрешният министър Михаил Миков. Разследващите са иззели компютъра от пункта, където е правен прегледа на стария "Чавдар". Има съмнение за манипулация над данните от прегледа на фаталния рейс - заяви пред БНТ изпълнителния директор на „Автомобилна администрация" Володя Киров.
Поредица нарушения на собственика на автобуса-убиец е установила проверката на Автомобилната администрация. Това съобщи в парламента вътрешният министър Михаил Миков. Разследващите са иззели компютъра от пункта, където е правен прегледа на стария "Чавдар". Има съмнение за манипулация над данните от прегледа на фаталния рейс - заяви пред БНТ изпълнителния директор на „Автомобилна администрация" Володя Киров.
Дълъг списък с нарушения представи министър Миков пред депутатите. Шофьорът на безнадеждно остарелия рейс е назначен без психологическо изследване. Удостоверението му е изтекло през януари 2007 г., а извозването на възрастните хора до Бакаджика е било под формата на „случаен превоз"."
Михаил Миков - министър на вътрешните работи: "Не е заверена пътна книжка със списъка на пътниците в регионална дирекция "Автомобилна администрация" - Ямбол. Не е спазено изискването съставът на групата да не бъде променян и на практика е извършван превоз, отговарящ на принципа на редовна линия без да бъдат издавани билети за тези пътувания и без да има издадено за тази цел разрешително от съответната община."
Нарушения има и фирмата, извършила техническия контрол. В протокола за прегледа не е отразена ефективността на ръчната спирачка. Днес директорът на "Автомобилна администрация" Володя Киров обясни пред БНТ, че по документи спирачна ефективност на "Чавдара" е била 64% . Но трябва да има специално разследване дали процентът не е манипулиран.
Володя Киров - изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация": "За да може да бъде решен и този проблем, в момента ние изграждаме интерфейсна система на агенцията, чрез която възнамеряваме да обвържем всички контролно-технически пунктове, в които да бъдат разположени включително камери за видеонаблюдение."
Защото в момента не може да се каже дали в действителност рейсът е бил в пункта, където по документи му е правен преглед. Предстои софтуерни специалисти да анализират данните от компютъра, иззет от елховския пункт, за да докажат евентуална измама.