"Алфа Рисърч" ще представи изследване за съотношението на партиите и коалициите в началото на предизборната кампания. Агенцията традиционно прави и собствено изследване - в началото на предизборната кампания и в нейния край. Настоящото проучване е проведено в периода 16-23 февруари сред 1024 пълнолетни граждани чрез пряко стандартизирано интервю в домовете на анкетираните. Изследването се финансира от "Алфа Рисърч", уточни социологът Боряна Димитрова и подчерта, че проучването не е прогноза за финала на кампанията.
Около 66 на сто от анкетираните заявяват, че са готови да гласуват, но
трябва да се отбележи, че проучването е направено преди Конституционният
съд да отмени задължителното гласуване, отбеляза социологът в коментара
си за избирателната активност. Ключови са тези около 25%, които ще
вземат решение по време на кампанията. Това е висок процент и партиите и
медиите би следвало да се ориентират към тях, защото това са хора,
които следят политическия живот и се колебаят между една или две
политически сили, посъветва Димитрова. Тя допълни, че е възможна и
промяна с процента да заявилите, че няма да гласуват - 21.4 на сто.
В отговор на въпрос за електоралните нагласи за парламентарен вот сред
твърдо решилите да гласуват социологът открои "равния старт между двете
основни политически сили". ГЕРБ има крехка преднина пред БСП - 31.5%
срещу 29.6%, и това не позволява да се правят прогнози за след изборите.
Наблюдаваме висока степен на поляризация, на противопоставяне и
фокусирането на кампанията върху тези две политически сили вероятно ще
им донесе допълните бонуси, предположи Боряна Димитрова.