Проектът „Макрон“ цели да направи административни спънки пред източния бизнес и да го фалира. Това заяви в студиото на „Още от деня“ евродепутатът от ВМРО Ангел Джамбазки. Той заяви, че е рано за празненства, защото предстои дълга битка правата на българските превозвачи да се опазят и спазват.
Гласувани са три различни доклада за пакета „Мобилност“, отбеляза евродепутатът от ВМРО Ангел Джамбазки.
Връщането на камиона в страната на произход е свързано с каботажа - използване на чужд камион в границите на една държава, обясни АНгел Джамбазки. Така множество полски камиони не изпълняват международни превози от и до Германия, а работят изцяло в нейните граници, даде за пример той. При международните превози камионът не е нужно да се връща в страната на произход.
Това не засяга българските шофьори, тъй като те не се занимават с каботаж. Проблем обаче е планирането на почивката в срок от 21 дена по-рано, заяви Джамбазки.
;В България с бизнеса за превози се занимават над 150 хиляди души, мнозинството от които работят семейно или в малък колектив, заяви Джамбазки, заради което не може да се говори, че България цели „социален дъмпинг“. Фирмите с много камиони и служители в България са няколко. Бизнесът с превози е най-доходоносния за държавата след енергетиката и туризма и той е от национален интерес, заяви Джамбазки.
Той подчерта, че не е време за празненства, защото това предстои дълга битка. Според него това е най-важното гласуване в мандата на сегашните евродепутати. Тук не е нужно искане да се излезе от ЕС, а де се защитят националните ни права, допълни той. Според Джамбазки сега предстои трудната борба, за да се преодолее „цинизма“ на онези, които искат да отнемат бизнеса на българските превозвачи.