НОВИНИ

БДЖ спира влакове заради недостиг на локомотиви

Заради недостиг на локомотиви от днес влизат в сила нови промени в разписанието на влаковете по общо 11 линии в страната. По тях вече се движат по-малко влакове, а на места - вместо влакове БДЖ превозва пътниците с автобуси. Мярката е временна, успокоиха от холдинга - до 15-и септември. Дотогава ще бъдат ремонтирани 20-те локомотива, които трябва да бъдат изведени от движение поради технически неизправности.

Александър Марков
от Александър Марков Илияна Минковска
20:30, 27.07.2016
6566
Чете се за: 02:02 мин.
У нас

Движението на влаковете се спира по няколко линии. Това са Мездра-Бойчиновци-Монтана-Берковица, Долна махала-Хисаря и Стара Загора-Карлово. Вместо влакове пътниците ще бъдат извозвани с автобуси, които, подчертавам, ще дублират разписанието на БДЖ. Т.е. пътниците да знаят, че часовете "пристигащи-заминаващи" по тези линии се запазва.

;

Заради ремонти по линиите прекачване от влак на автобус и отново на влак ще има по линиите Бургас-Карнобат-Сливен и София-Копривщица-Карлово.

;

С разреден график пък ще са влаковете Бургас-Сливен, София-Перник, Пловдив-Карлово и още 8 линии. В Северозападна България общо 6 влака останаха без локомотиви и отпаднаха от разписанието на БДЖ. На тяхно място тръгват автобуси. Алтернативен превоз е само влакът Мездра-Плевен. Какви са настроенията на пътниците провериха Илияна Минковска и Красимир Стефанов.

;

Без да звучи като оправдание, от БДЖ заявиха, че на повечето локомотиви не е правен капитален, основен, ремонт от близо 20 години. И тъй като през последната 1,5 г. мерките за безопасност на движението са особено затегнати, всички локомотиви преминават щателен технически преглед ежедневно. Дори едно огледало, дори един чарк да е счупен, локомотивът остава в депо и не излиза в движение.

;
Димитър Костадинов, управител на "БДЖ-Пътнически превози" - Направили сме корекции, които се надяваме, че в летния сезон сме обхванали линии, които са малко натоварени, второстепенни линии, които няма да се отразят на качеството на услугата и няма да се отразят на пътнико-потока. И в крайна сметка ще доведат до подобряване на качеството в останалите линии - натоварените бързи влакове, влаковете със задължителна резервация, международни влакове. Дали сме си срок 15 септември да нормализираме движението, така че да може след ученическия пик и вече завръщането на нашите клиенти на работните места, след почивните, така че движението да е нормализирано.
;

Накрая да кажем, че до 1 месец БДЖ ще пусне ОП за ремонт отделно на още 20 локомитава. Така че през септември няма да има линии без влакове или с разредено разписание.

;

Това е причината БДЖ да изпитва недостиг на локомитиви напоследък, а не, че едва ли не тези машини са негодни за движение. Дневно в България се движат 560 влака, обсулжвани от 130 локомотива, и има отделно 50 мотрисни влака. Един локомотив дневно обслужва 7 влака, което прави груб пробег от около 700 км. дневно. Тоест има сериозна амортизация. И без ремонти просто не става.

;

В първия ден от промените в разписанието на влаковете Галя от Лом предпочита да хване бързия влак от гара Мездра, вместо да пътува с автобус. Оказва се, че по тази линия железниците отдавна пускат алтернативен превоз, заради излезлите от строя локомотиви.

;
Галя от Лом: -Това ми е пределно ясно, защото пътувам често от Брусарци за Лом и няма машина. За други има, за Лом няма. Пускат един автобус и в него се качват много хора, направо ще се издушим, един върху друг, но това тях не ги интересува. Иначе си плащаме на гишето за БДЖ, но се возим в автобус.
;
Тодор Маринов: Предпочитам влака, разбира се, и прозорците се отварят, и влака е по-комфортен.
;



В горещината пътниците са изнервени и масово приемат промените негативно. Смятат, че обявените ремонти на машините са само част от причините за спиране на влакове.

;

Иванка Христова: Не сме съгласни да ни превозват с автобуси, макар и временно.

;



Димитрина от Видин:
Прекачването от влак на автобус и пак на влак не е никак удобно, това не е решение на проблема. Решението е БДЖ да си стъпи на краката и да организира така ремонтите, че да има достатъчно локомотиви. Това ми прилича на намерение на държавата да се отърве от БДЖ-то.
;

Дали хората ще свикнат с новите транспортни решения предстои да видим, но пътниците са единодушни, че железопътните превози са най-социалната услуга за пенсионери, ученици и студенти.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
​ТИР прегази жена на най-натовареното кръстовище в Пазарджик
​ТИР прегази жена на най-натовареното кръстовище в Пазарджик
Изчезнаха ли светулките?
Изчезнаха ли светулките?