Българско кисело мляко беше избрано за продукт номер 1 в класация за нови млечни продукти в САЩ. Това съобщават на страницата си във Фейсбук самите производители - българи, които вече 25 години живеят и работят в околностите на Ню Йорк. В момента българското кисело мляко се продава в 40 щата, намеренията на нашите сънародници са в близките години това да стане в цяла Америка. Още от Зоя Велинова.
Производителят на българското кисело мляко, Атанас Вълев е от Пловдив. Преди демократичните промени е бил музикант, дипломирал се като агроном и заминал за обмяна на опит в Америка. Там създал семейство и останал - вече 25 години.
Атанас Вълев - собственик на марката: Аз в куфарите си носех кисело мляко още от България, като истински българин. Не съм имал намерение това да се превръща в нещо комерсиално, но така се получи.
Близо 18 години Атанас правел киселото мляко в къщи, в малки количества, но от 2008 година разширил производството и започнал да го продава. Казва, че бактерията Lactobacillus Вulgaricus вирее отлично не само в България, но и в околностите на Ню Йорк. Произвежданото от Атанас кисело мляко е органично, без глутен и наличие на ГМО.
Атанас Вълев - собственик на марката: Вече го продаваме в почти 40 щата, остават още 10 и много хора още не са чували за него. Остава да го популяризираме и там. Така се чува думата "българско", "България". Има и патриотичен елемент в цялата работа, освен бизнес.
В момента българското кисело мляко се продава в около 600 магазина, основно по източното и западното крайбрежие на Америка. Интересното е, че то си проправя път зад океана в остра конкуренция с гръцкото цедено мляко и постига пазарни успехи като органичен и здравословен продукт.
Рекламата на българското мляко гласи: "Нека гърците си имат техните философи, киселото мляко оставете на нас".