НОВИНИ

Браншови организации: "Бонус-малус" защитава интересите на застрахователите

Системата "бонус-малус", предложена за обсъждане от Комисията за финансов надзор, защитава само интересите на застрахователите, смятат от браншовите организации на автобусните превозвачи, шофьорите и преподавателите по авто-мото подготовка. Те настояват бонус-малус да се определя единствено на база виновно причинени щети, за които е изплатено обезщетение. Системата сега предвижда изрядните шофьори да плащат по-ниска застраховка "Гражданска отговорност", а шофьорите-нарушители да плащат повече.

Мая Димитрова
от Мая Димитрова
18:15, 28.11.2019
Чете се за: 01:10 мин.
У нас

Едно семейство с два автомобила. Според системата бонус-малус цената на задължителната застраховка ще се определя спрямо този от съпрузите, който има повече нарушения. Така дори единият да е изряден, и за двата автомобила ще се плаща по-висока цена. Например - ако два пъти се превиши скоростта в града с 21 километра, застраховката на двата семейни автомобила автоматично скача с 1000 лева, казват от браншовите организации.

Йонко Иванов - председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: След като съпругата ми непрекъснато кара с превишена скорост или аз, отиваме до нарушаване на финансовия бюджет и оттам отиваме до скандали.
Магдалена Милтенова - председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи: Естествено, че ако гражданската отговорност трябва да ви се увеличи с 1000 лева на година, вие ще предпочетете да дадете 20 или 50 лева на контролния орган, за да не ви състави съответния акт или фиш.

Същият казус по отношение на автобусните фирми може да доведе до фалити, смятат от Конфедерацията на превозвачите. Дори само един от водачите да извърши нарушение, всички автобуси на компанията плащат повече.

Магдалена Милтенова - председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи: Това ще се прехвърли върху автобусите, които той шофира, но нали разбирате, че ние няма как да го ограничим да шофира един единствен автобус.

Според Обединението на шофьорите гражданската отговорност следва да е обвързана единствено с виновно причинените щети, тъй като във всеки друг случай застрахователят не плаща.

Христо Радков - председател на Българското обединение на шофьорите: Това е чиста застраховка, която не се влияе от вашето поведение. Вие може да имате 20 нарушения на година и нито веднъж да не причините инцидент.
Йонко Иванов - председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: Не може за едно нещо, което аз съм сгрешил на пътя да ми се налагат три санкции.
Христо Радков - председател на Българското обединение на шофьорите: В момента държавата работи активно да облагодетелства частните застрахователни дружества.

Ако системата бонус-малус остане в този вариант, браншовите организации ще излязат на протест. От Комисията за финансов надзор не изпратиха коментар на критиките към техните предложения.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
От нашите пратеници: Албанските българи след земетресението
От нашите пратеници: Албанските българи след земетресението
От нашите пратеници: Нов трус с магнитуд 5,1 по Рихтер изплаши албанците
От нашите пратеници: Нов трус с магнитуд 5,1 по Рихтер изплаши албанците