Европейският парламент, Комисия и Съвет гласуваха промените в пакета "Мобилност", против които лобира България през последните 3 години.
На междуинституционалните преговори, известни като триалог, европейските институции са гласували шофьорите на ТИР-ове да спят в камионите не повече от 45 часа, а през останалото време да нощуват в хотел.
Шофьорът трябва да се връща в родната си страна на 4 седмици, а камионът - на 8 седмици. Според председателката на Транспортната комисия в ЕП, с промените се слага край на фирмите пощенски кутии.
За да влезе окончателно в сила, пакетът "Мобилност" трябва да бъде одобрен още веднъж от Съвета и Парламента.
Транспортният министър Росен Желязков се очаква да даде брифинг в министерството.
Йордан Арабаджиев, Съюз на международните превозвачи: За нас това е в пълно противоречие със заявената цел на новата ЕК, че ще се борим за зелена Европа, за зелен континент и в същото време приемаме текстове, които пък увеличават значително вредните емисии в Европа, така че това е основното, за което ние считаме, че Транспортната комисия, и въобще на триалога, има лицемерие.
Херена Виркунен, ЕНП, докладчик по пакет "Мобилност", ЕП: Мисля, че постигнахме много балансиран компромис по Пакета "Мобилност". Имаме минимални социални правила за тежкотоварните превози и строг контрол. В бъдеще ТИР-овете ще бъдат оборудвани освен всичко друго с "умни тахографи". Така ще бъдем сигурни, че всички спазват правилата на единния пазар.