Въпреки всички усилия, започналият миналата седмица ремонт на Аспаруховия мост все пак доведе до задръствания в пиковите часове, в които хората отиват на работа. Варненци реагират различно на ситуацията, появиха се и предложения за по-добра организация на движението, която да реши проблема. Нашият зрител професор Красимир Методиев сподели своите виждания за справяне с транспортния хаос.
Според проф. Методиев, едно от решенията е служителите на фирмата-изпълнител да работят и през нощта. Това не само ще намали двойно пусковия срок на ремонта, но и ще струва по-малко.
Проф. Красимир Методиев: „Не може стратегически обект, какъвто е Аспарухов мост, който е основна свързваща компонента в трафика от Варна на юг, да бъде ремонтиран само от 9 до 16 часа като чиновници. Да се работи 1 месец на 3 смени - така финансово ще излезе много по-изгодно и ще се прекрати този апокалипсис.“
Важно е на светофарите от двете страни на моста да има регулировчици, които да не допускат блокиране на кръстовищата. Това ще въведе ред и ще облекчи трафика в пиковите часове.
Проф. Красимир Методиев: “От всички посоки автомобили се скупчват в тези кръстовища, никой не отстъпва на никого, нито се съобразвяват с червен или зелен светофар и в момента става като в старата приказка 2 магарета на мост.”
Проф. Методиев предлага и реорганизацията на движението по мостаза да не се образуват „тапи“ от автомобили в най-натоварените часове.
Проф. Красимир Методиев: „Най-важното - да се пусне второ платно в посока от Варна към Аспарухово за сметка на движението, което идва от Аспарухово към Варна."
От фирмата изпълнител заявиха, че правят всичко възможно ремонтът на Аспаруховия мост да приключи по-рано от обявения срок. Предвижда се за цялостното му обновяване да бъдат похарчени около 35 милиона лева.