Контрольори стават кондуктори в столичния градски транспорт. Първоначално старият модел на контрол се завръща на 6 ноември и ще бъде факт само по една линия. С този опит от Центъра за градска мобилност целят да премахнат агресията и непоносимостта на хората към служителите на дружеството им.
Първоначално кондуктори ще има по линия 27. За тази цел 20 контрольори ще сменят задълженията си. Те няма да налагат глоби на хората без билет, а ще им ги продават.
Пламен Църноречки, директор на дирекция "Маркетинг и стопанска дейнсот" към ЦГМ: "На първо място ни се иска по този начин да се промени имиджът на контролния орган. Той от контролен да се превърне в орган, който подпомага пътуващите в градския транспорт. Със сигурност това би довело, надявам се, и до намаляването на гратиса.
Ако експериментът бъде успешен, този модел ще бъде въведен и по други маршрути, обслужващи крайградските райони. По изчисления на Църноречки, ще е необходимо да се разкрият над 1000 нови работни места, ако се възприеме този модел за контрол в целия градския транспорт. Мярката обаче ще бъде в сила до въвеждането на новата тикет система за тарифиране. Съвсем скоро ще бъдат поставени и 20 автомата за продажба на билети за единично пътуване.
Пламен Църноречки, директор на дирекция "Маркетинг и стопанска дейност" към ЦГМ: "Закупени са вече автомати за билети. Работи се върху софтуера. Те ще бъдат разположени на възлови места - големи университети, големи училища."
Стана ясно още, че броят на гратисчиите продължава да намалява и в момента той е между 7 и 10 процента.