Комисията за защита на потребителите представи и социологическо проучване за нуждите на малкия и среден бизнес в областта на защитата на потребителите.
Комисията за защита на потребителите ще работи към подобряване на услугите предлагани за българските предприятия. За целта, комисията е получила финансиране по Оперативна програма „Иновации и конкурентноспособност“. На кръгла маса беше представено и социологическо проучване за нуждите и ограниченията на малкия и среден бизнес в областта на защитата на потребителите.
КЗП отчита: само 5,6 % от потребителите познават своите права и как да ги защитават. Повечето често не разбират, ако са ощетени. 74 % от тях твърдят, че знаят от къде да получат информация за правата си.69,9 % от анкетираните дават положителна оценка за работата на Комисията за защита на потребителите.
Иво Желев, ръководител на агенцията изготвила проучването: В същото време, обаче е добре да бъде по-активна комуникационно, особено по отношение на алтернативното решаване на спорове, защото под 3 % от предприемачите твърдят, че са ползвали такъв инструмент за регулация.
Проучването е установило, че потребителите стават все по-пасивни когато трябва да потърсят правата си, а бизнесът е затруднен от постоянната промяна на законодателството. КЗП ще проведе информационна кампания насочена към предприемачите.
До една година ще открие и горещ телефон и имейл за въпроси на търговците.