Заради засиления трафик, който се очаква по празниците, в МВР днес ще се проведе работна среща, на която ще бъдат обсъдени мерки за по-голяма безопасност на пътя. Сред най-рисковите участъци у нас е главен път Е-79 между Симитли и Кулата. За последните три години в опасния участък са станали над 170 катастрофи с 15 убити и над 80 ранени. На дискусия в Благоевград вчера бяха набелязани основните мерки, които да бъдат взети, за да се намалят пътните инциденти в района на Кресненското дефиле.
Над 11 хиляди автомобила на денонощие преминават през Кресненското дефиле, което го прави един от най-натоварените участъци в страната. Да се поставят светлини табели, неравности по пътната настилка, да бъде създаден регистър на катастрофите са само част от предложенията, които бяха обсъдени днес, за да се намалят инцидентите в района.
Настимир Ананиев, председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към НС: Друга мярка е поставянето на разделителни съоръжения между платната за движение, които да ограничат възможността за предприемане на рискови изпреварвания.
От Пътна полиция казаха, че 70 % от катастрофите в Кресненското дефиле са заради неправилно изпреварване и несъобразена скорост. През изминалата година над 12 000 водачи са били санкционирани за нарушения в района.
комисар Бойко Рановски, началник “Пътна полиция”: Участъкът не е много голям - 17 км. Така че движението в колона ще спаси много човешки живота и ще намали произшествията.
От Агенция "Пътна инфраструктура" казаха, че поставянето на разделителни устройства на пътните платна ще изнерви допълнително шофьорите и ще забави трафика. Според кметът на Симитли е необходимо да се направи обходен маршрут за тежкотоварните автомобили, за да се облекчи движението в района на дефилето.
Апостол Апостолов, кмет на Симитли: “Единствения обходен път на Кресненоското дефиле - през Полето, Ракитна, Мечкул, Сенокос, Стара Кресна. Мисля, че държавата при тези бюджетни излишъци спокойно може да задели 2-3 млн. лв. да го ремонтира този път и трафикът на тежкотоварните автомобили да бъде насочен от там.
Предстои да бъдат изготвени справки, колко ще струва поставянето на разделители на пътните платна и ремонтът на стария обиколен път, по който биха могли да минават ТИР-овете.