С преместване на агресивния третокласник завърши сагата в столичното 19-то училище. Заради момчето, всички останали деца не влизат в клас от 12 декември. За всекидневния тормоз, на който бяха подложени учениците, ви разказахме в серия от репортажи. Според родители и експерти обаче, това не решава проблема, а само го премества на друго място.
This is a modal window.
Днес третокласниците от столичното 19-то училище отново влязоха в класната си стая. Заради агресивния си съученик те бяха принудени да учат в зала за танци, а от началото на тази година часовете им се провеждаха в заседателната зала на районната администрация в Красно село.
Велислав Танев: Щастливи сме, че децата са в класната си стая. Но доволни, че случая е решен - не, защото случаят просто е прехвърлен в друго училище.
Проблемите в класа започват в началото на учебната година с идването на момчето, което заради агресивно поведение е преместено от 20-то училище. Инцидентите не са един и два,третокласникът напада не само съучениците си, но дори и учители. Абсурдът в случая е заложен в промененият през 2016 г.
Закон за предучилищно и училищно образование, който не разрешава без съгласието на родителите училищните власти да преместят или отстранят от занятия проблемния ученик. От 19-то училище се обръщат за помощ към Регионалното управление по образование в София и Министерството на образованието. Започва прехвърляне на топката,решението на проблема идва, но твърде късно.
Татяна Стойчева: Може би ако в началото имаше адекватна реакция това нямаше да се случи и приобщаването на детето можеше да стане и тук. Но с цялото това бездействие, неглижиране на проблема доведе до там, то да трябва да бъде преместено.
Според директора на училището Детелина Арнаудова, трябва да се направят спешни промени в държавните образователни стандарти за приобщаващо образование.
Детелина Арнаудова, директор на 19 СУ "Елин Пелин": В стандарта трябва да има ясно разписано кога и как се включват институциите извън сферата на образованието, трябва много ясно да проличава работата с родителите.И трябва училището да има водещата роля в решаването на начина на организация на обучението на място.
От просветното министерство днес отказаха да кажат къде е преместен проблемният ученик, но увериха, че там с него ще работят ресурсни учители и ситуацията ще бъде овладяна.