Ниското ниво на река Дунав в българския участък продължава да притеснява капитаните на кораби. Край островите Милка, Белене и Бръшлен има наложени ограничения за преминаващите съдове, тъй като пътят е стеснен. През последното денонощие нивото на река Дунав се е покачило, но само с 8 сантиметра, което не кара капитаните на кораби да са оптимисти, тъй като все още има критични участъци.
Павлин Цонев - изпълнителен директор на Изпълнителна агенция за проучване и поддържане на река Дунав
„В района на Бръшлен вече имаме нов фарватер, който беше маркиран от нашия кораб, който поддържа участъка – корабът ВИТ и ограниченията вече са свързани с габарити. Ширина около 80-100 метра в района на остров Милка и дълбочина 2.00 – 2.20.”
На няколко капитани, които не са спазили инструкциите и корабите им са заседнали в плитчините са наложени санкции. За да се направят подробни карти на речното корито, за агенцията вече се строи нов кораб, който ще разполага със съвременна техника.
Павлин Цонев - изпълнителен директор на Изпълнителна агенция за проучване и поддържане на река Дунав
„Апаратурата, която монтираме в самия кораб ще ни позволи да измерваме дълбочините, можем да създаваме триизмерна картина на речното дъно. И речните брегове, инфраструктурата в определена дълбочина на реката.”
Катамаранът се строи по проект за над 6 милиона лева по оперативната програма „Транспорт”. Очаква се да дойде в Русе през януари идната година, а вече се събират и предложения за неговото име.