От утре русенци ще могат да се возят в електробус. Тестовият период ще продължи 2 месеца, през които от общината и гражданите трябва да установят предимствата и недостатъците му.
This is a modal window.
Отсега обаче е ясно, че ако не се отвори европейска програма за обновяване на автопарка на градския транспорт, в близките години градът ни не може да си позволи подобна инвестиция. Един електробус струва между 300 и 400 хиляди евро.Двойно превишаване на нормата на фините прахови частици отчитат измервателните станции в Русе през последните 3 дни. А след печките на твърдо гориво през зимата, другият основен замърсител на въздуха е автомобилният транспорт. Затова и от местната администрация търсят алтернатива. Русе е четвъртият български град, в който чешката фирма представя своите екологични превозни средства.
Ярослав Камас – заместник-посланик на Чехия
„Електробусите са превозното средство на бъдещето. Тролейбуси си има от много години, но електробусите са по-гъвкави, не са вързани с тази инфраструктура, мрежа, която е скъпоструваща.“
В Русе първи от екологичния транспорт ще се възползват пътниците по маршрута на втора линия, след това на девета и така ще се сменят на всеки два дни.
Александър Георгиев – изп. директор на „Общински транспорт – Русе“
„През това ще тестваме електробуса, неговия специфичен разход на електроенергия, поведение на пътя, ще смъкнем много статистически показатели, които ще ни позволят да изградим една икономическа обосновка. “
Според специалисти, макар и голяма, инвестицията в електробусите си заслужава, тъй като се възвръща както в пари, така и в чистота на въздуха.
Наталия Кръстева – зам.-кмет на община Русе
„Дали ще се търсят европейски средства, дали ще се търсят други финансови механизми, това е в процес на обследване, за да може този автопарк да бъде подменен поетапно.”
С едно зареждане, което продължава около 4 часа, електробусът може да измине 250 километра. И за разлика от всички останали превозни средства на градския транспорт в Русе има рампа за колички.