Кръстовище на изхода на Русе за Варна заплашва да се превърне в аналог на един от пътищата с най-много жертви у нас – този между крайдунавския град и Бяла. Затова днес пет институции се събраха на място, за да набележат краткосрочни и дългосрочни мерки за безопасност в проблемния участък. Повече по темата вижте в репортажа на Андрей Кючуков и оператора Тихомир Стоичков.
26 души са пострадали, а един е загубил живота си при инциденти на кръстовището на изхода на Русе за Варна през последните 5 години. Над 15 000 автомобила месечно преминават по основното направление от и за морската столица, като през летните месеци трафикът е двойно по-голям.
Районът се пресича и от пътя за Червена вода и Кубрат, което създава допълнително предпоставки за произшествия, отчитат от полицията.
Гл. инсп. Михаил Манов, началник сектор "Пътна полиция" към ОД на МВР в Русе: Основната причина е неспазване на хоризонталната и вертикална сигнализация. Основно проблема тук е при отнемане на предимство, излизане на главен път при ляв завой.
Тодор Тодоров – шофьор: Особено когато има и мъгла вечер... Постоянно стават катастрофи.
Георги Георгиев, окръжен прокурор на Русе: Не е необходимо да създаваме втори участък по подобие на Русе – Бяла, където само да регистрираме броя на произшествията и да се грижим за пострадалите лица.
Затова и на срещата си днес институциите набелязаха конкретни мерки за подобряване на безопасността. Краткосрочните, които трябва да се реализират до 2 месеца, включват поставянето на осветление и допълнителни знаци с мигаща светлина, както и полагането на "шумяща" напречна маркировка. Ще се засили и полицейското присъствие в района.
Георги Георгиев, окръжен прокурор на Русе: Дългосрочно решение на въпроса е свързано с изграждане на кръгово кръстовище... Това е вариант за преминаване, който дава възможност на водачите сами да регулират навлизането си в кръстовището, като изчакват тези, които са с предимство и същевременно ограничава скоростта на движение.
По предварителни разчети за изграждането на кръгово кръстовище в района ще са необходими между 600 и 700 хил. лв. Очаква се необходимата документация да се придвижи към Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенция "Пътна инфраструктура" в най-бързи срокове.
Нови дейности по спасяването на танкера "Кайрос", заседнал край Ахтопол повече от седмица
Жители на Смолян излязоха на протест срещу решение за изграждане на фотоволтаична централа
Нови дейности по спасяването на танкера "Кайрос", заседнал край Ахтопол повече от седмица