ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Потребителска истерия заради "черен петък" в магазините

Чете се за: 01:05 мин.
У нас

С пълни магазини и задръствания пред моловете започна от сутринта "Черния петък". Всеки втори българин се очаква да се включи в масовото пазаруване на намалени стоки и да похарчи около 400 лева. Екипи на Комисията за защита на потребителите дежурят през целия ден в големите търговски обекти и глобяват некоректните продавачи. Вижте повече от репортера ни Карина Караньотова, която беше пред един от столичните молове.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Проучвания показват, че в деня на намаления най-много се пазаруват дрехи, обувки, електроника, както и подаръци за коледните празници. Стълпотворението на "Черния петък" е наистина огромно. За да не попднете в клопката на нелоялните оферти обаче трябава добре да знаете какво точно искте, каква е оригиналната му цена и какво намаление ще получите. Обикновено новите стоки и колекции се намаляват до 30%, а по-големи отстъпки има за вече веднъж намалени стоки.

На този ден у нас се отчита увеличение на оборотите между 20-50%, дори повече от Коледно-новогодишните кампании. В моловете е истинска лудница. Специално за изгодното пазаруване са дошли много хора от други градове. Служители на мола, на полицията и дори на Жандармерията следят за реда.

Краси Димитров, директор "Аварийна помощ и превенция" СО: Още от сега се наблюдава засилен трафик, нашата работа е да изкараме хората безпрепятствено от подземните паркинги, тъй като вътре, когато стоят, може да има задушаване.
;

От сутринта в социалните мрежи се разпространяват илюстрации, които показват как дадени стоки са се продавали за по-ниска сума преди "черния петък". Затова бъдете наистина на щрек за фалшиви намаления и знайте, когато купувате онлайн, че в 14-дневен срок можете да върнете стоката без обяснение. Единствената уловка е, че някои стоки не могат да се връщат.

Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център "Черен петък": На първо място това са бързо развалящи се стоки, например, ако си купя ягоди, те няма как да стоят две седмици, на второ място - стоки, които с оглед на хигиената и здравето на хората, това обикновено са козметични продукти, бельо, ако ние ги разпечатим, няма как да ги върнем.

Сайтове за козметика и парфюми мамят - доставят реплики, а рекламират стоката си за оригинална, напомнят от Асоциацията за защита на потребителите. Фирмите за бързи кредити пък използват еуфоричното настроение на хората и предлагат на пръв поглед "изгодни" кредити, но после лихвите се оказват много по-високи от средните за пазара.

Свързани статии:

Очакват се големи стълпотворения в столичните молове заради черния петък
Очакват се големи стълпотворения в столичните молове заради "черния петък"
В следобедните часове се очакват големи стълпотворения по...
Чете се за: 00:51 мин.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?