НОВИНИ

Нова услуга по Черноморието - такса "желание на клиента"

В разгара на летния сезон у нас механа в село Кранево въведе нова услуга - "желание на клиента". Цената е 2 лева и се отразява в касовия бон. Оказва се обаче, че клиентите не са били наясно, че ще бъдат таксувани допълнително, ако имат определени изисквания към начина на приготвяне на храната.

bnt avatar logo
от Мариана Малева
11:16, 22.08.2017
Чете се за: 01:28 мин.
У нас
Снимка:

В "Денят започва" тази сутрин председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов заяви, че в момента се извършва проверка в това заведение и ако се установи, че има нарушение, ще бъде наложена санкция в размер от 500-3000 лева.

;

Таксата "желание на клиента", която е начислена в заведение в Кранево, е нарушение. Това съобщи в "Денят започва" председателят на Комисията за защита на потребителите. По думите му собственикът на заведението може да получи глоба до 3 хиляди лева, защото клиентът не е бил информиран за допълнителната такса.

В съобщението си в мрежата посетителката на заведение в Кранево не пояснява дали там е поръчала нещо извън менюто, или е използвала някаква услуга, за която се е договорила да плати допълнително. Според управителката на механата, такса "желание на клиента" съвсем не е от вчера.

Управител: Това е нещо, което клиента иска и е извън нашето меню. Дамата е искала да бъде приготвено, както на нея и харесва, както тя обича да си го сервира в дома. Искала е лукът да бъде повече изпържен.

- БНТ: Когато уточнихте вече тази новата поръчка, обяснихте ли и, че това в влиза в графата "Желание на клиента" и ще бъде таксувано допълнително?

-Не, това не съм ѝ го казала.

Повече от клиентите край морето вече имат културата и държат да получат касов бон, но малцина обръщат внимание на това какво плащат.


;

Говорителят на Националната агенция по приходите коментира, че от данъчна гледна точка, касовата бележка, издадена от заведението в село Кранево, изглежда истинска и няма нарушение. Коментар на ситуацията направи и председателят на Варненската хотелиерска и ресторантьорска асоциация:

Павлин Косев, председател на Варненската хотелиерска и ресторантьорска асоциация: Точно така, аз не съм виждал така да се таксуват клиенти. Разбира се, така казано, всеки го интерпретира по различен начин и изглежда смешно и непрофесионално.

Става дума за корекции, които клиента прави към сервитьора, съответно към кухнята.

Това е практика от години и на повечето места се заплаща.

Въз основа на какви нормативни документи, въобще как е сметнато, че точно два лева струва "Желанието на клиента"?"

Управител: Просто така е сметнато, в него се влага труда, наново го обработваш, защото то не е нещо готово и примерно аз ви казах, когато поръчват картофи пържени домашни, наново майстора обработва всичко това. Влиза ток ли е, газ ли, труда на човека влиза вътре и всичко това е пресметнато.
Павлин Косев- председател на Варненската хотелиерска и ресторантьорска асоциация: Първо, сервитьорът трябва да уведоми, да предупреди гостите, че това ще се заплаща допълнително и колко и друго - в самата бележка трябва да бъде упоменат продуктът, който е допълнително маркиран. Поне в нашите ресторанти, които аз менажирам, това е така."
Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Арестуваните за атентатите в Каталуния застават пред съда
Арестуваните за атентатите в Каталуния застават пред съда
Община Пловдив ще получи лиценз за туристически оператор
Община Пловдив ще получи лиценз за туристически оператор