НОВИНИ

Разпитват бивши шефове на АПИ заради катастрофата край Своге

В Националното следствие днес се явиха двама бивши директори на Пътната агенция Лазар Лазаров и Дончо Атанасов. След разпита и двамата свидетели заявиха, че не виждат вина в агенцията за трагедията, при която загинаха 17 души, а десетки бяха ранени.

Тихомир Игнатов
от Тихомир Игнатов
18:20, 31.08.2018
Чете се за: 01:26 мин.
У нас

Първи в следствието се яви Дончо Атанасов, който и в момента е член на управителния съвет на Пътната агенция. Разпитът продължи близо три часа. Според Атанасов агенцията си е свършила работата по обезопасявенето на пътя и не е разполагала с много механизми да накара фирмата изпълнител да отстрани дефектите.

Дончо Атанасов, бивш председател на УС на АПИ: Всичко, което сме могли по договорите, сме го направили. Сложили сме знаци, ограничили сме скоростта драстично. Превишението на скоростите, за които имаме замервания, е над 30-40 процента на всички автомобили.

Атанасов отрече да е имало препоръка на експерти още през 2017 г. виражът на опасния завой да бъде променен. Според него до края на гаранционния период фирмата изпълнител носи отговорност за състоянието на пътя и отстраняването на дефектите.

Дончо Атанасов, бивш председател на УС на АПИ: Никога не е коментиран въпрос нито пред мен, нито пред министъра, че трябва да бъде изправен завой.

БНТ: Препоръките на комисията стигат ли до фирмата?

Дончо Атанасов, бивш председател на УС на АПИ: Категорично да.

Съгласно гаранционните срокове, които изтичат декември 2018 г., е трябвало да бъдат отремонтирани.

Разпитът на другия призован като свидетел Лазар Лазаров продължи близо четири часа. На излизане той беше лаконичен и отказа да отговори на въпрос дали по негово време е бил подписан договорът с фирмата изпълнител за изграждане на пътя Своге - София.

Лазар Лазаров, бивш председател на УС на АПИ: Продължавам да твърдя, че сме правова държава, затова са компетентните органи - следствие, прокуратура, съд. Има достатъчно хора, които да се занимават с това. Нещата ще бъдат доведени докрай.

По думите на Лазаров отговорностите за асфалтовата настилка са задължение на строителния надзор и на инженера по договора, който трябва да гарантира качеството. Бившият директор на Пътната агенция също не видя проблем в пътя.

Лазар Лазаров, бивш председател на УС на АПИ: Хиляди коли мисля, че минават оттам всеки ден без инциденти, което е доказателство, че тези завои се взимат.

Министърът за българското председателство и бивш министър на регионалното развитие Лиляна Павлова заяви, че трябва да бъдат разследвани всички отговорни лица и институции назад във времето.

Лиляна Павлова, бивш министър на регионалното развитие: Мисля, че не е редно ние да се произнасяме кой трябва да понесе отговорност. Компетентните органи са тези, които трябва да кажат кой и по какъв начин трябва да понесе тази отговорност. Убедена съм и вярвам, че прокуратурата и разследващите ще направят пълен анализ и проверка.

Засега единственият обвинен за трагедията е шофьорът на автобуса, който е под домашен арест.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Унгарски филм спечели голямата награда на фестивала Любовта е лудост
Унгарски филм спечели голямата награда на фестивала "Любовта е лудост"
БСП вижда признание за провал в оставките на министрите Радев, Нанков, Московски
БСП вижда признание за провал в оставките на министрите Радев, Нанков, Московски