Как да използваме цветовете, така че да бъдем успешни? Екипът ни се срещна с експерт по психология на цветовете, който ни разказа за скритите им послания.
Стилът. Цветът. Посланието. Сами създаваме своята визуална идентичност и изискваме от околните да ни възприемат по определен начин. Експертите казват - лошият цвят е този, който не ни отива. Когато обличаме дреха в някаква тоналност, изпращаме сигнал към другите - как се чувстваме, с какво самочувствие сме, искаме ли да ни забележат. Неподходящо подбраният цвят разрушава хармонията на визията ни.
Румяна Величкова, имидж консултант: Той рефлектира върху лицето ни, можем да изглеждаме по-уморени, по-възрастни, ако щете дори по-подпухнали.
Кожата, косата и очите ни реагират на заобикалящите цветове. Цветовият анализ ще ни помогне да разберем към кой от четирите сезона принадлежим и коя е нашата гама.
Румяна Величкова, имидж консултант: Топлите цветове имат повече жълто, студените повече синьо, затова на едни хора им отива розово, на други по-наситено червено.
Внимавайте обаче с червеното. Освен, че е един от агресивните цветове, което в определени ситуации е търсен ефект, той може да се отрази и на талията ви.
Румяна Величкова: имидж консултант: Смята се, че, ако имате червена стена вкъщи и е в кухнята ви, ще се храните по-често.
Това е сигнал директно, който мозъка ни приема, че сме гладни.
Зеленото имат обратен ефект - създава усещането, че се храним здравословно. А чрез жълтото показваме, че сме приятелски настроени.
Румяна Величкова, имидж консултант :Светлосиньото например, когато трябва да уволнявате някой човек от работата ви е хубаво да си облечете светлосиня риза, блуза, защото подсъзнателно пращате сигнал за успокоение, че нещата ще бъдат наред, нали така, това е психологията зад този цвят.
А ако ви трябват пари, носете тъмно синьо, съветват експертите. Така ще излъчвате увереност и елегантност и е по-вероятно доходите ви да се повишат.