В първия ден от февруари центърът на София осъмна с нова организация на движението. От днес частично е затворен част от булевард "Евлоги и Христо Георгиеви" заради строежа на метрото.
Нормално движение и спокойни шофьори, които проявяват разбиране. Така накратко можем да опишем ситуацията на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" при кръстовището с бул. "Мадрид". Именно тук е една от двете големи тапи в София заради строежа на метрото.
В час пик, движението е доста интензивно, както се и очаква. Но няма как - трябва да се изтърпи тази ситуация, поне в следващите две години. Новата организация на движение ще е в сила до 1 февруари 2018 г.
През това време ще се строят седемте метростанции от третия лъч на метрото - от Малък градски театър зад канала до Красно село.
До 1 февруари 2018 година западното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" ще остане затворено. Източното платно ще поеме целия трафик двупосочно.
От двупосочно движението става еднопосочно по ул. "Силистра" - от кръстовището с "Евлоги и Христо Георгиеви" до "Чамкория".
Синята зона в района вече няма да е в сила, а наказателният паркинг се премества пред ж.п. гара "Подуяне".
Шофьорите приеха новината със смесени чувства:
- Как ви се струва новата организация на движение? - Малко е ужас. - Ужас е? - Да. - Защо? - Ми тясничко. Сега оттука да ходиш към БНТ примерно... е ужас.
- Винаги е проблем. - Защо? - Има ли ремонт, винаги има проблем.
- Сутрин едва ли ще е бързо, но няма значение. Ще търпим. - Ще търпим? - Ми ще търпим. Това е за нас.
- Свикнали сме с такива промени. По принцип, ако се спазва, има толерантност между водачите, няма да има задръствания.
И още промени: спирката на Орлов мост се измества със 100 метра в посока ул. "Гурко".
- Лесно се ориентирах. Няма нищо сложно. Ние нямаме търпение за нищо - нито, когато искаме да подобрим живота си, нито, когато е лош. Винаги мрънкаме. Ще изтърпим известно време неудобствата в името на обществения транспорт.
От Столичната община препоръчаха на шофьорите, които нямат търпение, да изпробват алтернативни маршрути.
инж. Кирил Зайков, ръководител на проекта за третата метролиния: "Например тук алтернативен маршрут е покрай паметника Левски или покрай гара Подуяне. Това нещо се извършва по одобрен от органите проект. Това е Комисията по организация и безопасност на движението към СО и КАТ. Така че сигнализирането и указателните табели и знаци са изключително коректни."
Заради строителството на третия лъч с нов маршрут се движат и автобусите 11, 213 и 404.
Строителната фирма, която работи по метрото, е отрязала 9 кестена по бул. "Патриарх Евтимий". Това предизвика остра реакция в социалните мрежи, защото кестените са един от символите на столицата.
Оказа, се че действително Столичната община е дала разрешение на строителната фирма да отреже кестените. 9 бяха отрязани, трябва да се отрежат общо 18. Засега рязането е спряно. Отстраняването на дърветата се налага заради преместването на подземните и надземни комуникации при строежа на новите метростанции там.
За да се сведе броят на дърветата до 18 проектът дори е преправян четири пъти. Няма как, обаче, трябва да се преместят доста кабели, вкопани в тротоара, над него, изобщо цялата подземна система ще се отстрани и дърветата няма как да останат, защото са в непосредствена близост.
Столичната община и строителната фирма обаче увериха, че 18-те кестена ще бъдат възстановени през април следващата година. И нещо повече - ще се посадят още три пъти по толкова на места, посочени от Общината. Така че ще има тройна компенсация за тези 18 дръвчета.