НОВИНИ

Софиянци с нови фактури за парното от утре

От утре софиянци ще получават нови фактури за парно. На тях ще има голям предупредителен надпис за просрочени задължения, както и предупреждение за предстоящо съдебно производство. През миналата година дружеството е завело около 15 000 дела за 23 милиона лева. На този фон от ,,Топлофикация" признават, че близо хиляда от тях са за минимални суми от порядъка на няколко лева. Как изглеждат новите фактури вижте в репортажа на Тихомир Игнатов.

bnt avatar logo
от Тихомир Игнатов
11:41, 14.02.2016
Чете се за: 01:16 мин.
У нас
Снимка:

Преди няколко дни Ира Тодорова получава съобщение от Районния съд, че е осъдена за неплатена сметка към ,,Топлофикация".

Ира Тодорова: Искат да платя 325 лв. разноски по делото, 300 лв. възнаграждение на юрисконсулт и лихва 2 лв.

Делото е заведено заради остатък от 3 лв., който е от 2012 г.

Ира Тодорова: Аз от 2012 г. до 2017 г. съм идвала десетки пъти да плащам и няма да оставя 3 лв. неплатени. Аз съм погасила всичко, което излиза в техния компютър за плащане.

Според дружеството най-често до такива дела се стига след продажба на апартамент. В някои случаи се получава разминаване в датите на получаване на сметката за отопление, изплащане на старата сметка и изповядването на сделката. Остатъкът обикновено се получава при второ и трето изравняване на годишната изравнителна сметка. Тя обаче идва, когато жилището има нов собственик, а от ,,Топлофикация" съдят стария. Друг вариант - плащане на стари сметки по банков път, без да са изчислени лихвите за просрочие. Така остатъкът остава незабелязан от клиента.

От ,,Топлофикация" заявиха, че след въвеждането на новите фактури ще се преодолее този проблем. До абонатния номер вече ще има код на платеца. По този начин няма да се губи връзката с клиента при смяна на адреса.

Елизабет Павлова, говорител на ,,Топлофикация София" ЕАД: Код на платеца се дава на всеки един собственик, наемател или ползвател на съответния имот и съответно ние можем да търсим просрочените задължения от конкретния човек, а не от настоящия собственик примерно или ползвател на имота. Всеки един във всеки един момент може да провери и в сайта, и в колцентъра със своя собествен код на платеца дали има някакви неплатени задължения.

Ако абонатът има просрочено задължение или срещу него предстои да бъде заведено дело, това ще бъде изписано с големи букви на фактурата. Тогава клиентът има не повече от две седмици, в които може да плати. От ,,Топлофикация" заявиха, че ще обвновят и базата си данни. До момента са актуализирани 60 000 телефона.

Данните на ,,Топлофикация" показват, че броят на коректните клиенти нараства. 77% от хората плащат сметките си в срок, а 20% от абонатите на дружеството имат до шест неплатени сметки. ,,Топлофикация" може да заведе иск при повече от две неплатени реални сметки или на третия месец след изтичане на срока за плащане.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Доналд Тръмп е с германски корени
Доналд Тръмп е с германски корени
 Ново убийство в бежански център в Швеция
Ново убийство в бежански център в Швеция