В София собствениците на стари автомобили ще плащат възможно най-ниската сума, заложена в новия закон за данъци на автомобили. Това каза за "По света и у нас" заместник-кметът по финанси Дончо Барбалов. Така столичани няма да усетят рязко увеличаване на данъците. Карина Караньотова по темата.
This is a modal window.
Според новоприетия закон мощността на двигателя ще се умножава по годините на колата и това ще е имущественият компонент, той пък се умножава по екологичната категория на колата и така се получава годишният размер на данъка върху превозните средства. Задача на общинските съвети е да решат колко ще бъдат налозите.
Дончо Барбалов, зам.-кмет "Финанси и стопанска дейност", СО: Ще предложим за 2019 г. равнищата да бъдат минималните, които закона допуска след неговата промяна, за различните класове превозни средства, целта ни е да дадем възможност хората да свикнат с новия начин за изчисляване на данъка.
Хората с по -екологични автомобили ще усетя данъчно облекчение и това трябва да е стимул за подновяване на колите. Христо Перчемлиев има автомобил на повече от 20 години и не е доволен от промените.
Христо Перчемлиев: Ще ударят беднотията, но нищо не може да се направи. - Ще си купите ли по-нова кола сега? -Имам голямо желание, ама дали ще ми се отдаде възможност.
И в досегашната формула съществуваше имуществения компонент, но сега границите за определяне на данъка са по-широки. Мощност на автомобилите беше решаваща, като всички коли над 130 коня минаваха под един знаменател. Заради неефективния контрол отпада и отстъпката за наличието на катализатор, данъчни облекчения не се предвиждат и за автомобилите с монтирана газова уредба.
За електрическите превозни средства няма промяна, те продължават да бъдат освободени от данък.