От Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти настояват за нов Закон за туризма. Според тях предложенията за промени в настоящия закон, свързани със създаването на гаранционен фонд, не защитават потребителите и не водят до по-добра регулация в бранша. От асоциацията са на мнение, че потърпевши ще бъдат именно клиентите, защото услугата ще поскъпне.
Липса на диалог и категорично несъгласие с предложенията за въвеждане на допълнителните защитни инструменти към вече действащата застраховка "Професионална отговорност" изразяват туроператорите. Според тях с въвеждането на "клиентска сметка" браншът няма да може да планира бизнеса си.
Байко Байков - председател на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристическите агенции (АБТТА): Относно съдържанието на самите промени, основният аргумент е свързан с липсата на достатъчно ефективен контрол на държавната администрация по отношения на некоректна туроператорска дейност. Това в никакъв случай не може да бъде аргумент за въвеждането на нови механизми и изисквания към коректните туроператори.
Според бранша промените ще натоварят с допълнителни държавни такси легалните операторите в туризма. Байко Байко е катогоричен, че действащите в момента застраховки са доказали ефективността си.
Байко Байков - председател на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристическите агенции (АБТТА): Защитата на българските потребители и в момента потребители на туристически услуги е в пъти по-сериозна отколкото в Европейските пазари.
От асоциацията призовават за диалог с министерството, защото приходите от туризма са важна част от развитието на икономиката.
"Не може да бавите решения с години": Бащата на Сияна поиска оставката на председателката на ВКС
„Андре Шение“ открива 55-ото издание на Фестивала на оперното и балетно изкуство в Стара Загора
Служители на НОИ от цялата страна протестираха с искане за 20% увеличение на заплатите
125 години от основаването на "Пирогов": В болницата работят над 2500 души
Енергийният министър: Българите да са спокойни - имаме за 6 месеца бензин, за 4 месеца дизел и за 2 месеца авиационно гориво
Първият бюджет в евро: Бурни дебати в парламента за план-сметката на държавата (ОБЗОР)