Увеличава се броят на желаещите да се обучават и да работят като ресурсни учители, казаха от Югозападния университет „Неофит Рилски”. Студентите успяват да намерят работа както в специализираните заведения за хора с увреждания, така и в масовите училища и детски градини. За пета поредна година с празнична програма в Благоевград беше отбелязан Международният ден за хората с увреждания, който по традиция е на 3 декември.
От Югозападния университет в Благоевград казаха, че се увелича броят на чуждестранните студенти от Гърция, които избират да се обучават у нас и след това да работят в южната ни съседка като ресурсни учители.
Доц. Пелагия Терзийска, ЮЗУ „Неофит Рилски”
„До този момент сме обучили над 300 студенти от магистърска програма „Специална педагогика.” От българска страна интересът е малко по-малък, защото в България "Специална педагогика" не е съвсем популярна.”
Основен проблем е, че не навсякъде има достатъчно обучени кадри, които да работят с деца, които имат специални образователни потребности. Най-често такива липсват в малките населени места. В помощното училище в Благоевград се обучават 79 деца на различна възраст. С всеки ученик се работи индивидуално според неговите потребности и увреждания.
Магдалена Ковачка, директор на Помощно училище "Св. Паисий Хилендарски" в Благоевград
"Всяко дете си има индивидуална писта, върви се със своите си темпове. Идеята е да не се изисква повече от това, което могат и да не се задържат на едно място.”
Ивайло Апостолов има дете, което страда от детска церебрална парализа. Синът му посещава помощното училище в града.
Ивайло Апостолов
„Има си занимания, свързани с нали двигателната активност, с моделин, има рисуване, учене на числата, букви - азбуката.”
Според специалистите, които работят с деца с увреждания, основен проблем за тях, че след завършване на училище трудно успяват да си намерят работа.