ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Защо няма единен дигитален пазар в Европа?

Чете се за: 00:59 мин.
Още

Проучване показва, че дигиталният пазар в югоизточна Европа изостава от този в северзападна. Ирина Шуликова с подробностите.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Една от основните пропасти, която е необходимо спешно да се преодолее е цифровото разделение в различните части на Европа. Целта е всички да имат равен достъп до услуги като “облачно съхранение” на данни или сигурно онлайн пазаруване. Или казано по друг начин - трябва да има условия за единен цифров пазар. Интересно е кои са държавите, които получават най-добри цифрови услуги. Това са първите места в ЕС, където се появи масов високоскоростен широколентов достъп и мобилна свързаност - Финландия, Швеция и други скандинавски държави.

      Друг безспорен фактор е цената за достъп до интернет през мобилно устройство. Например в Швеция достъпът до интернет от мобилно устройство възлиза на 1% от средния месечен доход на потребителя. А според информация на ЕС на жителите на България и Румъния се налага да харчат близо 8% от месечните си приходи за мобилна интернет услуга.

      За да се постигне единен цифров пазар в страните от ЕС е важно приблизително еднакъв процент от хората да използват често интернет. Според данни на Националния статистически институт за 2016 г. в България достъп до интернет имат малко над 60% от домакинствата. Освен това в нашата страна и в Румъния данните показват, че не повече от половината население сърфира в интернет веднъж седмично.

      Друга основна разлика между страните от южна и северна Европа е активното онлайн пазаруване. Данните сочат, че в Германия и Великобритания миналата година около 80% от хората са купили нещо през интернет, докато в Италия и Испания са по-малко от 50%. Голяма разлика съществува между интернет навиците на европейските потребители тези от САЩ. Само 55% от европейците са пазарували онлайн миналата година спрямо американците, които доближават 80%.

      По-слабата готовност на жителите в източна и южна Европа да посрещнат настъпващата цифрова приливна вълна е реална предпоставка за допълннително задълбочаване на финансовото разделение на континента.

      Свързани статии:

      ЕК готви мерки за повишаване на киберсигурността
      ЕК готви мерки за повишаване на киберсигурността
      Киберсигурност, борба с фалшиви новини и осигуряване на по-мащабно Интернет покритие. Тези основни приоритети на Европейската комисия в сферата на дигиталните технологии подчерта българският еврокомисар Мария Габриел.
      Чете се за: 00:53 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?