Балетният спектакъл "Ана Каренина" на световния хореограф Лео Муич беше първата премиера във фестивала OPERA OPEN в Пловдив. На античната сцена в стария град картини от романа на Толстой бяха пресъздадени на фона на знакови произведения на Чайковски.
Хърватският хореограф Лео Муич е световно име в балета. Поставял е на неизброимо много знаменити сцени, работил е с имена като Уилям Форсайт и Морис Бежар. Владее много езици, борави и с различни езици в танцовото изкуство.
Балетът, танцът това е най-абстрактната и най-уязвимата форма на изкуство. Защото въвлича физиката , тялото танцьорът трябва да изглежда добре, да е физически способен да изпълни танца си, казва Лео Муич, хореограф.
Муич пресъздаде Толстоевия роман в традициите на неокласическия балет с абстрактни движения, но верен на сюжетните моменти.
В тази епоха, когато всичко е фотография, Инстаграм, всичко е толкова бързо. Вече нямаме толкова време, колкото Толстой си е позволявал да използва. Как да кажа... Например да използва 60 страници, за да опише черната рокля на Ана Каренина. За нас това е просто жена в черна рокля. Затова бе необходим по-съвременен прочит, но всъщност модернизацията на това произведение е в самата смяна на медията, самото му претворяване от литература в движение, казва Лео Муич, хореограф.
Гост-солисти на Балетната трупа на Опера Пловдив бяха Марта Петкова, Никола Хаджитанев и Емил Йорданов - премиер солисти на Национален балет София. Произведенията на Чайковски бяха изпълнени от оркестъра на Пловдивската опера с диригент Диян Чобанов.
След премиерата в Пловдив балетът "Ана Каренина" ще гостува и на фестивала "Сцена на вековете" на крепостта Царевец през юли, както и на Новогодишния музикален фестивал в НДК през декември.
Репортер: Владислав Севов