Транспортни фирми от Благоевград твърдят, че търпят загуби заради коронавируса.
Все по-трудно успяват да намират товари за и от Северна Италия, което води до по-малко курсове за шофьорите им, а това намалява приходите им. От страх да не се заразят някои шофьори дори отказват да пътуват до страните и областите, където има заболели.
От бранша казват, че заради бързото разпространение на коронавируса и затварянето на част от фабриките в Северна Италия имат значително по-малко работа. Намаляват и поръчките от и до Италия, а има дори и откази да бъда разтоварени камиони, идващи от там.
Александър Стойчев - управител на транспортна фирма: Имаме случай - последният е от Германия, не искат да разтоварят шофьора. Защото е товарил от Северна Италия. Ама те - самият клиент си поръчва стоката от Северна Италия, отива там и казва, аз не мога да го разтоваря, защото ме е страх.
На голяма част от шофьорите им се налага да чакат с дни, за да бъдат разтоварени, а загубите са за самата фирма.
Александър Стойчев - управител на транспортна фирма: Минималното - само шофьорът получава 70-80 евро, отделно си имаме всички текущи разходи, гражданска, каско и т.н. Това са едни пари на ден, които се натрупват.
Красимир Новоселски се е завърнал от Южна Италия преди 3 дни, казва, че паника във фабриките там няма, но хората взимат предпазни мерки.
Красимир Новоселски - шофьор: Хората просто си имат маски, ползват си маски и мисля, че проблемът е минимизиран.
От Регионална здравна инспекция казаха, че трудно успяват да проверяват на граничен пункт "Кулата" международните шофьори, които идват от Италия. Голяма част от тях не могат да останат и под 14-дневна доброволна карантина.
Д-р Веселка Мончева - РЗИ-Благоевград: Те казват: докторе, аз не мога, след 3 дни обратно се връщам. Те в момента са здрави, нямаше нито един от шофьорите с оплаквания. Но ако в момента е в инкубационен период и той си е видимо здрав.
От здравната инспекция обясниха, че това е проблем по всички граници.