НОВИНИ

Бизнес и общини във Варна обединяват усилия, за да привлекат повече туристи от ЕС

Близо 8 милиона лева ще бъдат инвестирани в проекти в Североизточна България с цел привличане на повече туристи

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
06:49, 21.12.2023
Чете се за: 02:57 мин.
Регионални
Слушай новината

Българският туризъм от години критикува националната реклама и резултатите от нея. С новата година идва и шанс за промяна на местно ниво - общини, туроператори и туристически агенции могат да обединят усилията си и да привлекат повече туристи от Европейския съюз. С държавна подкрепа те могат да разработят собствени маркетингови продукти и да се представят самостоятелно като туристически дестинации в Европа.

Подобна мярка се прилага за първи път у нас и в туристическия бизнес са обнадеждени, че това ще увеличи броя на чуждестранните гости.

"Очакваме ефектът да е положителен, тъй като това е публично-частно партньорство. Освен средствата, които са предоставени от държавата, почти сходна сума се предоставя от туроператорите, т.е. те инвестират доста в рекламата на България. Инициативата се приема добре и от западните партньори – чуждестранните фирми, които оперират в България", обясни Иван Грошев, Асоциация на инкаминг туроператорите

Общата сума, която държава и частен бизнес ще инвестират за популяризиране на дестинациите е близо 8 милиона лева. 12 от проектите са планирани в общини от Североизточна България.

"Всяка община ще има възможност да изкара на показ своите съкровища, така да се каже. Варна ще има възможност да маркетира своето Златно съкровище, Аксаково може да се представи с Побити камъни", каза Франк Кванте, Фрапорт Туин Стар Еърпорт-България.

Проектът започва в началото на 2024 година и продължава 12 месеца. Бизнесът и общините се надяват да привлекат повече туристи от Германия, Полша, Чехия, Франция и Испания.

"Общините са доста ентусиазирани за това, надминават дори нашите очаквания. Обратната връзка е положителна и те участваха много активно в процеса", каза Иван Грошев, Асоциация на инкаминг туроператорите.

"Всяка община си има своите предимства и своите характерни белези, с които може да се представя, така че ако има някаква конкуренция тя ще бъде здравословна".

Според туристическия бизнес крайният резултат ще е реклама и на цяла България като добра дестинация. Бизнесът и общините се надяват да видят първите резултати от общите си усилия още в първите месеци на 2024-та година.

Автор: Деян Михайлов

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Представят мобилно приложение за сигнали за домашно насилие
Представят мобилно приложение за сигнали за домашно насилие
САЩ и Венецуела разменят затворници
САЩ и Венецуела разменят затворници