ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Бизнес и общини във Варна обединяват усилия, за да привлекат повече туристи от ЕС

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-

Близо 8 милиона лева ще бъдат инвестирани в проекти в Североизточна България с цел привличане на повече туристи

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Българският туризъм от години критикува националната реклама и резултатите от нея. С новата година идва и шанс за промяна на местно ниво - общини, туроператори и туристически агенции могат да обединят усилията си и да привлекат повече туристи от Европейския съюз. С държавна подкрепа те могат да разработят собствени маркетингови продукти и да се представят самостоятелно като туристически дестинации в Европа.

      Подобна мярка се прилага за първи път у нас и в туристическия бизнес са обнадеждени, че това ще увеличи броя на чуждестранните гости.

      "Очакваме ефектът да е положителен, тъй като това е публично-частно партньорство. Освен средствата, които са предоставени от държавата, почти сходна сума се предоставя от туроператорите, т.е. те инвестират доста в рекламата на България. Инициативата се приема добре и от западните партньори – чуждестранните фирми, които оперират в България", обясни Иван Грошев, Асоциация на инкаминг туроператорите

      Общата сума, която държава и частен бизнес ще инвестират за популяризиране на дестинациите е близо 8 милиона лева. 12 от проектите са планирани в общини от Североизточна България.

      "Всяка община ще има възможност да изкара на показ своите съкровища, така да се каже. Варна ще има възможност да маркетира своето Златно съкровище, Аксаково може да се представи с Побити камъни", каза Франк Кванте, Фрапорт Туин Стар Еърпорт-България.

      Проектът започва в началото на 2024 година и продължава 12 месеца. Бизнесът и общините се надяват да привлекат повече туристи от Германия, Полша, Чехия, Франция и Испания.

      "Общините са доста ентусиазирани за това, надминават дори нашите очаквания. Обратната връзка е положителна и те участваха много активно в процеса", каза Иван Грошев, Асоциация на инкаминг туроператорите.

      "Всяка община си има своите предимства и своите характерни белези, с които може да се представя, така че ако има някаква конкуренция тя ще бъде здравословна".

      Според туристическия бизнес крайният резултат ще е реклама и на цяла България като добра дестинация. Бизнесът и общините се надяват да видят първите резултати от общите си усилия още в първите месеци на 2024-та година.

      Автор: Деян Михайлов

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube
      Вече може да ни гледате и в TikTok

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?