Българи бяха блокирани почти денонощие на летището в Болоня. Сред потърпевшите има и възрастни хора. По думите им са оставени без храна, вода и хотел. Директорът на туристическата агенция, с която част от блокираните са пътували, заяви пред "По света и у нас", че хотел за туристите е бил осигурен, но те предпочели да останат на летището. От нискотарифната компания към момента не са коментирали случая.
Туристите трябвало да излетят снощи с полет на нискотарифна авиокомпания. Част от пътниците са на организирана екскурзия.
"Почти бяхме стигнали до гейта, когато ни върнаха обратно. Буквално ни изгониха, тъй като самолет нямало да има. Дойдохме тук в предверието да чакаме цяла нощ без никой да ни обърне внимание, без осигурен хотел, без да е осигурена храна, вода, ваучери или каквото и да било. Като разбрахме, че за част от другите пътници, а това са ученици, са били осигурени ваучери, които никой не им ги е признал. Т.е. те не са могли да си купят храна с тях в околните заведения", заяви Милена Михайлова, турист.
"Нямаме информация от авиокомпанията защо е отложен полетът", каза Байко Байков, управител на агенцията.
Пътниците твърдят, че цяла нощ са оставени без информация, без храна, без вода и без хотел, където да нощуват. От туристическата агенция твърдят друго.
"Осигурихме на клиентите 1 час и 30 минути след като разбрахме, че е отложен полетът хотел, но клиентите, туристите предпочетоха да останат на самото летище. Наш водач е на място, изрично е попитал абсолютно всички клиенти. Хотелът се намира на около 30 минути път от летището. Осигурен е трансфер в двете посоки и съответно настаняване, клиентите са отказали да напуснат летището. Вода и храна има осигурена на летището. Абсолютно всички разходи със съответните разходи и документи без да има ограничение на разхода ще бъдат осребрени срещу съответните документи", заяви Байко Байков.
Привечер пътниците излетяха към България.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube