Пандемията се отразява и на бизнеса с мартеници. Освен повече изисквания към продавачите тази година, вече се забелязва и по-малък интерес от страна на купувачите. Вариант за безопасно пазаруване се оказва интернет, където все по-търсена стока стават ръчно изработените мартенички.
Цветанка прави мартеници за първа година. А парите, които получава като личен асистент на сина си, съвсем не са достатъчни.
"Започнах да изработвам мартенички и картички, откакто се създаде групата "Купи подарък от майка на дете с увреждане". Много се интересувам от естествена вълна и започнах да произвеждам мартенички чрез метода иглонабиване", разказа тя.
В материали Цветанка е вложила около 250 лева и се надява, че социалните мрежи ще й помогнат да продаде с печалба мартениците. На това се надяват и продавачите, избрали традиционния начин да стигнат до своите клиенти.
"Миналата година беше много слаба като година, надявам се тази да е по-сполучлива", каза Цецка.
"Тази година е по-слабо, защото тази пандемия, хората повечето ги е страх, не купуват толкова много", разказа Симеон.
За много хора продажбата на мартеници се е превърнала в сезонен бизнес. А в условията на пандемия, вече има и районни администрации, които го подкрепят. Една от тях е в столичния район "Красно село".
"Ние поощряваме малкия бизнес и затова в рамките на отдадените места, където може да се търгува с мартеници, сме дали възможност критериите да бъдат първо: човекът да живее в Красно село, след това, ако има някакви увреждания, също дава приоритет и след това всички останали търговци", коментира кметът Росина Станиславова.
Пандемията освен нови условия за продавачите на мартеници, носи и нови изисквания към тях.
"Дезинфектант и метър и половина от сергията, в смисъл от сергия до сергия да има метър и половина разстояние", обясни Симеон.
Продавачите на мартеници се надяват, че пандемията може и да им помогне - сега всеки има повече от всякога нужда от малък жест и пожелание за здраве и благоденствие.
Снимки: БГНЕС