Организацията на безопасността преди всичко включва поне обучение или инструктажи. Това е задължително и необходимо, защото както видяхте, 45 човека се превръщат в мишена на една невъзвратима смърт. Това коментира в "Денят започва" Борил Ташев, експерт от Национална асоциация "Труд, здраве, безопасност" след тежката автобусна катастрофа с 45 жертви на АМ "Струма".
Второто необходимо нещо е дали в автобуса има колан. Трето - какво ще ползваме, ако има обгазяване. Знаете как се обяснява това в самолетите, допълни експертът.
Ние трябва да бъдем информирани, инструктирани, но и да има оборудване, което да знаем как да ползваме, подчерта експертът.
Той обясни, че е необходимо обозначаване на изходите на автобусите при аварийни ситуации.
Не на последно място - къде е пожарогасителят? Имало ли е такъв? Не можем да обвиняваме само пътищата, смята Ташев.
Той заяви, че има ясно разписани правила за почивката на шофьорите при дълги преходи.
Експеримент на БНТ: Кои са опасните участъци по АМ "Струма"
Пътните платна трябва да бъдат със светлоотразителни ленти, категоричен е експертът.
Освен това при ремонт на пътя, трябва да има ясно означение с необходимите и поставени на съответно разстояние конуси, не по-ниски от 75 см и със светлоотазителни ленти, а не с бяла боя. На всеки конус пък трябва да има мигащо тяло, което да работи, обясни Ташев.
Вижте целия разговор във видеото
Гледайте повече теми от "Денят започва"
Точният момент за американските санкции: Кой какви алтернативи ще търси?
Сблъсък в парламента заради „Лукойл“: Опозицията вижда обслужване на олигархични интереси
Елин Пелин забрани празнуването на Хелоуин в училищата, детските градини и читалищата