Първоначално "Cadillac F1" ще използва клиентски мотор, като най-вероятно ще бъде този на Ферари, а през 2028 се очаква Дженерал Мотърс да разполагат със собствен двигател.
Организаторите на Формула 1 официално обявиха, че са достигнали споразумение с Дженерал Мотърс (GM) и Кадилак да създадат отбор за сезон 2026, когато ще има и нови регулации за болидите.
Statement on General Motors application to join FIA Formula One World Championship in 2026https://t.co/oI2R6K6aRN
— Formula 1 (@F1) November 25, 2024
"Като върха на моторните спортовe, Формула 1 изисква иновация и отличие извън нормалните граници. За Дженерал Мотърс и Кадилак е чест да се присъединят към този шампионат, ние сме напълно ангажирани да се състезаваме със страст и интегритет, за да издигнем спорта още повече в очите на феновете. Това е глобална сцена, на която да покажем на какво сме способни в GM", заяви президентът на Дженерал Мотърс Марк Ройс.
Одобрението слага край на последните няколко хаотични години, в които се стигна и до разследване на Министерството на правосъдието на САЩ защо отборът, първоначално основан от бившия пилот във Формула 1 Майкъл Андрети, не получава разрешение да се състезава в елита на автомобилните спортове.
Самият Андрети се оттегли от ръководството на организацията, която носеше неговото име, което сякаш отвори вратичката към преговори между Формула 1 и Дженерал Мотърс.
Така новият отбор ще носи името "Cadillac F1" и ще бъде управляван от новите мажоритарни собственици на Andretti Global Дан Таурис и Марк Уолтър.
Първоначално тимът ще използва клиентски мотор, като най-вероятно ще бъде този на Ферари, а през 2028 се очаква GM вече да разполага с двигател на Кадилак.
"Ангажираността на Дженерал Мотърс и Кадилак към този проект е важна и позитивна демонстрация на еволюцията на нашия спорт. Нямаме търпение да видим развитието на този проект и сме сигурни, че той ще получи пълната подкрепа от всички страни", заяви главният изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали.