This is a modal window.
Страната ни няма да загуби евросредствата, предвидени за строителството на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле.
Следят се сроковете и се анализират рисковете, за да се прецени дали участъкът може да бъде изпълнен в срок, или финансирането да бъде прехвърлено за други отсечки от националната пътна мрежа.
Това заяви регионалният министър Петя Аврамова по време на днешната й инспекция на строителството на тунел "Железница" и участък от магистралата край Симитли.
Няма да има промяна на трасето на автомагистрала "Струма" в Кресненското дефиле. Участъкът е в приоритетите на правителството и той ще бъде изграден, увери Аврамова.
"Парите от ЕС, със сигурност няма да бъдат загубени, защото се преценява много внимателно рисковете и се следи дали ние можем да влезем в срок, като изпълнение на този участък от магистралата", посочи тя.
Идната пролет се очаква да бъде прокопан изцяло най-дългият тунел, строен до момента в България.
Тунел "Железница", който е част от трасето на АМ "Струма", ще бъде с дължина малко над 2 километра.„
"И в двете посоки се копае едновременно, като към момента и в лявата, и в дясната тръба има прокопани около 850 метра", отбеляза строителният министър.
Въпреки извънредните мерки заради коронавируса, проблем с разплащанията към фирмите, изграждащи големите пътни проекти у нас, няма.
"От началото на извънредното положение до момента агенцията е разплатила над 162 милиона на строителите. Заетостта в сектора се запазва", настоя Георги Терзийски, председател на АПИ.
От Пътната агенция увериха, че въпреки кризата, работата на всички стратегически обекти в страната не е спирала.
Автор: Станислава Христова